شناسهٔ خبر: 25136342 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هفته بیست و نهم لیگ برتر؛

قلعه‌نویی با کی‌روش پرسپولیس را برد/ برتری استقلال 10 نفر در دقایق پایانی و سقوط نفت +جدول و فیلم

در دیدارهای همزمان هفته بیست و نهم لیگ برتر استقلال برد، پرسپولیس به ذوب آهن باخت و تکلیف دومین تیم سقوط کننده هم مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸ امروز (یکشنبه) به صورت همزمان برگزار شد و تکلیف تیم دوم سقوط کننده به دسته اول مشخص شد و جدال برای کسب نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی در بالای جدول داغ تر از قبل شد.

نتایج کامل این دیدارها را در زیر مشاهده می‌کنید:

ذوب‌آهن ۲ - پرسپولیس یک
گل:
میلاد فخرالدینی (۷۰) و کی‌روش استنلی (۸۸) برای ذوب‌آهن و علی علیپور (۴۸) برای پرسپولیس
ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: حسین زرگر
کارت: محمد ستاری و محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن و محمد انصاری از پرسپولیس

فیلم خلاصه دیدار ذوب آهن و پرسپولیس را اینجا ببینید

در جریان هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه فولادشهر میزبان پرسپولیس تهران بود که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.
برای ذوب آهن در این دیدار میلاد فخرالدینی در دقیقه ۷۰ و کی‌روش استنلی در دقیقه ۸۸ گلزنی کردند و تک گل پرسپولیس را علی علیپور در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.
 

نیمه نخست:

دقیقه ۴: محمد انصاری با حرکت خوبی که از سمت چپ انجام داد، توپ را روی دروازه ذوب آهن ارسال کرد اما این حرکت با دخالت رشید مظاهری همراه بود و توپ به اوت رفت.

دققیقه ۱۳: صادق محرمی روی پاسی که برایش ارسال شد، پشت محوطه جریمه ذوب آهن صاحب توپ شد و با یک ضربه پای راست دروازه حریف را هدف قرار داد اما شوت این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴: این بار سفیدپوشان ذوب آهن روی دروازه‌ پرسپولیس خطرآفرین شدند. با حرکت خوبی که شاگردان امیر قلعه‌نویی انجام دادند کی‌روش استنلی درون محوطه جریمه پرسپولیس با علیرضا بیرانوند تک به تک شد که واکنش خوب دروازه‌بان پرسپولیس این فرصت را از ذوب آهنی‌ها گرفت.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۸: روی اشتباه خالد شفیعی، علی علیپور صاحب توپ شد و با ورود به درون محوطه جریمه ذوب آهن  فرصت بسیار خوبی برای خود ایجاد کرد و در ادامه با یک ضربه پای راست زیبا، دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه ۵۶: این بار احمد نوراللهی قصد داشت با یک شوت از راه دور دروازه حریف را باز کند اما رشید مظاهری با واکنشی زیبا اجازه نداد دروازه ذوب آهن برای دومین بار باز شود.

دقیقه ۵۸: ذوب آهنی‌ها فرصت خوبی برای باز کردن دروازه بیرانوند داشتند اما توپ ارسالی آن‌ها را دروازه‌بان پرسپولیس برگرداند و در ادامه بختیار رحمانی نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند و شوت او به اوت رفت.

دقیقه ۷۰: حرکت خوب شاگردان امیر قلعه‌نویی از سمت راست و ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس فرصت خوبی برای میلاد فخرالدینی ایجاد کرد و او با یک ضربه زیبا در حالی که بیرانوند زاویه را بسته بود توانست دروازه پرسپولیس را باز کند.

دقیقه ۷۵: پرسپولیسی‌ها روی دروازه ذوب آهن خطرآفرین شدند. این بار گادوین منشا در حالی که فرصت خوبی برای شوتزنی به دست آورده بود دروازه ذوب آهن را هدف قرار داد اما شوت او با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: استنلی کی روش با ضربه سر و با استفاده از کرنری که روی دروازه بیرانوند ارسال شد دروازه پرسپولیس را باز کرد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، علی علیپور، سیامک نعمتی و حسین ماهینی.

ترکیب ذوب آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، خالد شفیعی، محمد ستاری، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، جورجی ولیسانی، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی، بختیار رحمانی، کی‌روش استنلی

استقلال ۳ - پیکان ۲
گل:
مامه تیام (۵۰)، وریا غفوری (۵۴) و امید ابراهیمی (۹۰) برای استقلال و آرمان قاسمی (۱۳) و فراز امامعلی (۶۴) برای پیکان
ورزشگاه آزادی
داور: اشکان خورشیدی
کارت: مامه تیام و فرشید اسماعیلی از استقلال و سجاد مشکل‌پور از پیکان
اخراج: داریوش شجاعیان (کارت زرد دوم)

فیلم خلاصه دیدار استقلال و پیکان را اینجا ببینید

در یکی از حساس ترین دیدارها و در ورزشگاه آزادی دو تیم مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا یعنی استقلال و پیکان برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با پیروزی ۳ بر۲ میزبان به پایان رسید تا شاگردان جلالی فرصت حضور در لیگ قهرمانان اسیا را از دست بدهند.

در این دیدار مامه تیام(۵۰)، وریا غفوری(۵۴) و ابراهیمی(۹۰) گل‌های استقلال را به ثمر رساندند و آرمان قاسمی(۱۳) و فراز امامعلی(۶۴) برای مهمان گلزنی کردند.

دقیقه ۱۳: پشت محوطه ضربه آزادی برای پیکان اعلام شد که آرمان قاسمی پشت توپ ایستاد و از فاصله‌ای ۲۵ متری توانست به زیبایی دروازه شاگردان شفر را باز کند.

دقیقه ۱۵: حرکت بازیکنان استقلال از سمت راست با سانتر به روی دروازه همراه شد که ضربه سر شجاعیان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: حرکت بازیکنان استقلال باز هم از سمت راست با پاس وریا، توپ به محوطه جریمه رسید که برگشت و ضربه تیام به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: کرنر پیکانی‌ها روی دروازه ارسال شد که پاس با سر حق‌وردی به امامعلی رسید و ضربه سر این بازیکن در داخل محوطه شش قدم با واکنش زیبای حسینی برگشت داده شد.

دقیقه ۴۵+۳: امیرحسین صادقی به جای سجاد مشکل‌پور وارد زمین شد.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۷: علی قربانی در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه زاویه بسته این بازیکن با واکنش دروازه‌بان به کرنر رفت.

دقیقه ۴۹: ضربه آزاد امید ابراهیمی از فاصله ۳۵ متری ارسال شد که نیازمند آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۰: کرنر جپاروف به تیر دوم ارسال شد که ضربه سر چکشی و در عرض فرشید اسماعیلی دروازه خالی را مقابل تیام قرارداد و این مهاجم آفاریقایی توانست به راحتی و با ضربه سر دروزاه پیام نیازمند را باز کند.

دقیقه ۵۴: پاس فرشید اسماعیلی فرصت خوبی را برای قربانی فراهم کرد و شوت این بازیکن با برخورد به مدافع پیکان به وریا رسید تا او برای بار دوم دروازه پیکان را باز کرد.

دقیقه ۶۳: حرکت بازیکنان پیکان از سمت راست با سانتر زیبای حمودی همراه بود و ضربه سر فراز امامعلی با واکنش نه چندان مطمئن حسینی وارد دروازه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۷۱: داریوش شجاعیان با خطا روی ماهان رحمانی کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.

دقیقه ۷۲: علی قربانی جایش را به خسرو حیدری داد.

دقیقه ۷۳: حمله بازیکنان استقلال توپ را در پشت محوطه جریمه به اسماعیلی رساند که شوت محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: کنت به جای فراز امامعلی وارد زمین شد.

دقیقه ۸۰: سرور جپاروف جای خود به جابر انصاری داد.

دقیقه ۸۳: شوت پرقدرت امیر کریمی از پشت محوطه جریمه با واکنش سید حسین حسینی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۹۰: حرکت بازیکنان استقلال با دفع ناقص مدافعان پیکان همراه شد که توپ مقابل ابراهیمی قرار گرفت و ضربه این بازیکن به تور دروزاه چسبید تا آبی‌ها پیروز این دیدار لقب بگیرند.

با این پیروزی استقلال ۵۱امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد. هم‌چنین پیکان با شکستمقابل شاگردان شفر شانس حضور در لیگ قهرمانان اسیا برای فصل بعد را از دست داد. شاگردان جلالی با ۴۵امتیاز در رده پنجم باقی‌ماندند.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، سرور جپارف، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و مامه تیام

ترکیب پیکان: پیام نیازمند، سجاد مشکل پور، حجت حق وردی،  علی حمودی، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانی، محمد خدابنده لو، مهدی شیری، مهدی مومنی و فراز امامعلی

سپیدرود رشت صفر - فولاد خوزستان صفر
ورزشگاه سردار جنگل
داور: حسن اکرمی
کارت: محمد غلامی از سپیدرود و یوسف وکیا و احمد عبدالله‌زاده از فولاد

در شهر رشت هم تیم سپیدرود که خطر سقوط را احساس می‌کرد به مصاف فولادی رفت که نه شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشت و نه برای بقا می‌جنگید. این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. سپیدرود با این تساوی ۳۰ امتیازی شد و با توجه به شکست نفت تهران در لیگ برتر ماندنی شد. 

استقلال خوزستان ۳ - سپاهان ۲
گل‌ها:
حکیم نصاری (۳۶) و یونس دلفی (۴۸ و ۶۲) برای استقلال خوزستان و مهرداد محمدی (۵) و ساسان انصاری (۶۳) برای سپاهان
ورزشگاه غدیر اهواز
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

در یکی از حساس‌ترین بازی های این هفته تیم های استقلال خوزستان و سپاهان در اهواز به مصاف همدیگر رفتند. این بازی در شرایطی برگزار شد که هر دو تیم خطر سقوط به لیگ دسته یک را احساس می کردند. این مسابقه در پایان با پیروزی سه بر دو استقلال خوزستان به پایان رسید. گل های این بازی را مهرداد محمدی و جلال الدین علی محمدی برای سپاهان و حکیم نصاری و یونس دلفی (دو گل) برای استقلال خوزستان به ثمر رساندند. با توجه به نتیجه بازی نفت تهران، استقلال خوزستان و سپاهان در لیگ برتر ماندنی شدند. در حال حاضر استقلال خوزستان و سپاهان به ترتیب در رده های سیزدهم و چهاردهم جدول قرار دارند.

سایپا صفر - گسترش فولاد صفر
ورزشگاه پاس قوامین
داور:رضا عادل
کارت: هنریکه و دخسوس از گسترش فولاد و حامد فلاح‌زاده از سایپا

در دیدار تعیین کننده دیگری در بالای جدول شاگردان علی دایی در حالی که یک پنالتی هم توسط علی قلی زاده از دست دادند، در نهایت مقابل گسترش فولاد بدون گل متوقف شدند تا ذوب آهن با استفاده از این فرصت به رده دوم جدول صعود کند. علی دایی که تیمش اصلی ترین شانس نایب قهرمانی بود حالا باید منتظر نتایج دیدارهای هفته پایانی بماند.

پدیده خراسان ۲ - مشکی‌پوشان مشهد یک
گل‌ها:معین عباسیان (۳۰) و محمد قاضی (۳۹ - پنالتی) برای پدیده و یونس شاکری (۳۷) برای مشکی‌پوشان
ورزشگاه امام رضا (ع)
داور:رضا کرمانشاهی
کارت: محمدحسین مرادمند از پدیده و بادامکی از مشکی‌پوشان

در دیگر دیدار حساس این هفته دو تیم مشکی پوشان و پدیده داربی مشهد را برگزار کردند. این مسابقه نیز که به لحاظ خطر سقوط برای پدیده تیم حائز اهمیت بود در نهایت با پیروزی دو بر یک این تیم به پایان رسید تا این شاگردان مهاجری با ۳۲ امتیاز ماندنشان را در لیگ برتر قطعی کنند. مشکی پوشان که هم با ۱۵ امتیاز در رتبه آخر لیگ قرار دارند به لیگ دسته یک سقوط کرده اند.

پارس جنوبی جم ۳ - نفت تهران صفر
گل:
محمد نوری (۷)، روح‌الله سیف‌اللهی (۴۴) و احسان تأییدی (۶۷)
ورزشگاه تختی جم بوشهر
داور:وحید کاظمی
کارت: علی دشتی از پارس جنوبی و علی میرخراط از نفت تهران
اخراج: حسین اینانلو (مربی دروازه‌بان‌ها) از پارس جنوبی

در دیداری تعیین کننده پارس جنوبی جم با پیروزی قاطع مقابل میهمان سیاه بختش نفت تهران حکم سقوط این تیم به دسته اول را امضا کرد تا با قطعی شدن سقوط نفت، خیال دیگر تیم های پایین جدولی راحت باشد. پیش از این سیاه جامگان مشهد سقوطش به لیگ دسته اول را قطعی کرده بود.

تراکتورسازی یک - صنعت نفت آبادان یک
گل:
آگوستو سزار (۳۷) برای صنعت نفت و دانیال اسماعیلی‌فر (۵۸) برای تراکتورسازی
ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: علی میرغفاری
کارت: کرار جاسم از صنعت نفت و محمد ایران‌پوریان، فرزاد حاتمی، مهدی مهدی‌پور و محمد ابراهیمی از تراکتورسازی

در یکی دیگر از بازی‌های این هفته تراکتورسازی در تبریز از صنعت نفت آبادان پذیرایی کرد. این مسابقه با گل‌های آگوستو سزار برای نفت و دانیال اسماعیلی فر برای تراکتورسازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. تراکتورسازی با این نتیجه ۳۱ امتیازی شد و در رده یازدهم جدول قرار گرفت. صنعت نفت نیز در حال حاضر با ۳۹ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته 29

برچسب‌ها:

نظر شما