شناسهٔ خبر: 25136289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بانوی مددجوی البرزی کارآفرین شد

صاحب‌خبر -


  کرج- خبرنگار کیهان:
بانوی مددجوی البرزی پس از آن که خود قربانی اعتیاد همسرش شد با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد ضمن راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد و درمان زنان معتاد کارتن‌خواب برای پنج نفر نیز کارآفرینی ایجاد کرد.
مددجوی کارآفرین البرزی با اشاره به اینکه دختری یتیم بوده و قبل از ازدواج، زندگی سختی را پشت سر گذاشته است گفت: در سال 82 به امید تمام شدن رنج‌ها و با هزاران امید با مردی ازدواج کردم که پس از مدتی متوجه شدم معتاد است؛ به ناچار با حادشدن وضعیت همسرم و سخت شدن تأمین معاش طلاق گرفتم. سپس به همراه دخترم و تنها حاصل زندگی مشترک نزد مادر پیر و خواهرم که عقب‌مانده ذهنی است رفتم.
وی ادامه داد: سرنوشت، مرا به جایی رسانده بود که علاوه بر تامین مخارج خودم و دخترم می‌بایست برای مادر پیر و خواهر عقب‌مانده ذهنی‌ام نیز فکری می‌کردم؛ لذا ابتدا با توصیه یکی از آشنایان در یک کمپ ترک اعتیاد مشغول به کار شدم ولی درآمد حاصل از کارگری برای تامین مخارج زندگی‌ام کافی نبود و از طرفی چون زندگی من قربانی هیولای اعتیاد شده بود به شغل نجات انسان‌ها از دام اعتیاد نیز علاقه‌مند شدم.
کارآفرین موفق البرزی با بیان اینکه مدتی بعد با تلاش و پیگیری و کسب شرایط لازم، موفق به دریافت مجوز تاسیس کمپ ترک اعتیاد شدم افزود: ابتدا با بیست میلیون تومان پس‌انداز اولیه و دریافت سی‌میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال با اقساط بلندمدت از کمیته امداد، مکانی را به مساحت ششصد متر مربع اجاره و فعالیت کمپ ترک اعتیاد را به طور رسمی آغاز کردم.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون به لطف خدا، تلاش و همت خودم و  کمک و مشاوره کمیته امداد از عهده مخارج خانواده برآمده‌ام و ضمن کارآفرینی برای پنج نفر به مرحله خودکفایی رسیده‌ام و از جمع خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد نیز خارج شدم.
گفتنی است در حال حاضر حدود 45 زن و دختر گرفتار دام اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد مددجوی البرزی مشغول درمان می‌باشند که 15 نفر از آنها زنان معتاد کارتن‌خواب هستند.

نظر شما