شناسهٔ خبر: 25136240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز|جشنواره‌های بین‌المللی تئا‌تر خیابانی «تبریزیم» و «عکس فیروزه» برگزار می‌شود

R7887/P1377/S6,47/CT11

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از برگزاری جشنواره‌های بین المللی تئا‌تر خیابانی «تبریزیم» و «عکس فیروزه» در تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسین آذرنیا عصر امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی «تبریزیم» و هشتمین جشنواره بین‌المللی «عکس فیروزه تبریز» که در هتل شهریار برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی تبریزیم با حضور 10 کشور خارجی در تبریز اظهار داشت: 12 نمایش از این 10 کشور اجرا خواهد شد که عراق، تاجیکستان، آلمان، اتریش، آذربایجان و گرجستان مهم‌ترین میهمانان خارجی جشنواره تئا‌تر خیابانی هستند. 

وی با بیان اینکه جشنواره از 5 اردیبهشت در ائل‌گلی آغاز خواهد شد، افزود: این جشنواره برای تمام ذائقه‌های تئاتری تا 10 اردیبهشت ادامه خواهد داشت که نمایش‌ها از ساعت 5 عصر در کمپ اصلی نمایشی پارک ائل گلی تبریز تا اذان مغرب ادامه دارد. 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از تنوع نمایش‌های خیابانی «تبریزیم» خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره از پانتومیم تا نمایش عروسکی با 33 اجرا برای علاقمندان ارائه خواهد شد که در مجموع 170 نفر از این گروه‌ها نمایش اجرا می‌کنند. 

آذرنیا محورهای نمایش‌های اجرایی را سلامت، مقاومت، مذهبی و ملی، آیینی عنوان کرد و ابراز داشت: همه اماکنی که اجتماع مردم زیاد است، این برنامه‌های خیابانی به اجرا خواهد رسید که ممکن است در پاساژ‌ها، وادی رحمت، مدارس و... به معرض نمایش گذاشته شود که مبتنی بر آموزش‌های شهروندی است.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعد آثار رسیده به جشنواره، اضافه کرد: از 326 طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده بیش از 170 طرح پذیرش شده که 97 طرح داوری شده و 17 در اختتامیه به صورت خیابانی اجرا می‌شود.  

آذرنیا خاطرنشان کرد: رویداد تبریز2018 بهانه‌ای بود تا جشنواره‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شد، در این دوره به صورت بین المللی برگزار شود.  

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، با بیان اینکه بعد از 7 دوره برگزاری موفق جشنواره عکس فیروزه، هشتمین دوره به صورت بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره هم از 18 تا 23 اردیبهشت با حضور عکاسان 14 کشور برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ش

نظر شما