شناسهٔ خبر: 25136230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استان مرکزی توان تامین نیازهای صنعتی بنین را دارد

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در دیدار با سفیر جمهوری بنین افزود: این استان علاوه بر داشته های صنعتی یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران است و حجم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در دیدار با سفیر جمهوری بنین افزود: این استان علاوه بر داشته های صنعتی یکی از قطب های مهم کشاورزی ایران است و حجم محصولات تولیدی آن فراتر از نیاز مردم منطقه و قابلیت صادرات دارد.
وی توضیح داد: از دیگر ظرفیت های این استان ظرفیت بالای گردشگری است که به عنوان قطب نخبه پرور ایران شهرت دارد و شهرستان خمین در جنوب این استان زادگاه امام راحل است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و تجار استان مرکزی در سفر به کشور بنین در زمینه توسعه تبادل اقتصادی با این کشور حرف های زیادی برای گفتن دارند.
آقازاده گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در استان مرکزی پیمانکار عمده هستند و صاحب دانش فنی بالایی هستند که می تواند نیازهای صنعتی بنین را به بهترین شکل پاسخگویی کنند.
وی اظهار کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت ساخت نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی، کارخانه های سیمان و تجهیزات سنگین صنعتی و راهسازی و ده ها قابلیت دیگر است.
استاندار مرکزی افزود: هفت پالایشگاه در ایران وجود دارد که یکی ازآن ها در استان مرکزی مستقر است.
آقازاده عنوان کرد: کشور بنین محصولات خام کشاورزی دارد و استان مرکزی می تواند در زمینه مبادله منطقی آن ها و صنعت فرآوری همکاری داشته باشد.
وی گفت: این استان در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی شامل تراکتور و کمباین نیز توانمند است و در این راستا نیز آمادگی همکاری با کشور بنین وجود دارد.
استاندار مرکزی گفت: سابقه صنعتی در استان مرکزی به نیم قرن می رسد و بسیاری از صنایع مستقر در این خطه در سطح خاورمیانه برجسته و کم نظیر هستند.
سفیر جمهوری بنین در ایران نیز در این دیدار گفت: قابلیت های استان مرکزی کمتر در آفریقا شناخته شده و نیاز است که این ظرفیت ها به خوبی معرفی شود تا مناسبات دوجانبه اقتصادی رونق بیشتری بگیرد.
نعیم آکیبو افزود: تجارت معامله ای دو سویه است و جمهوری بنین برای تقویت این روابط با ایران و استان مرکزی آمادگی کامل دارد.
وی افزود: رویکرد کشور بنین برای ارتباط با تجار ایرانی مثبت است و در صورت امکان می توان خواهر خوانندگی بین دو استان کشور های بنین و ایران ایجاد کرد.
سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: این کشور نیازمند سرمایه گذاری در بخش صنعت است و با وجود داشتن 11 میلیون جمعیت برای 50 میلیون نفر جمعیت کالا تولید می کند.
آکیبو افزود: بنین کشوری ترانزیتی و حمل و نقلی است که از طریق بندر خود به کشور های منطقه خدمات رسانی کنند و عضو جامعه اقتصادی 15 کشور در غرب آفریقا است.
سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: آنچه در بنین تولید می شود بدون حق گمرک به 15 کشور وارد می شود و این اتحادیه 250 میلیون جمعیت را تحت پوشش دارد.
آکیبو افزود: این کشور باوجود جمعیت کم ظرفیت بزرگی برای سرمایه گذاری است و تجار استان مرکزی می توانند به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنند.
دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی، بازدید از شرکت آلومینیوم ایران، دهکده گل محلات و غار نخجیر از جمله برنامه های سفیر جمهوری بنین در سفر 2 روزه به استان مرکزی است.
6991/6013/
انتهای پیام

نظر شما