شناسهٔ خبر: 25136210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مردم مناطق زلزله زده نیازمند امید و نشاط هستند

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از محمد ابراهیم الهی تبار در همایش فرهنگی و هنری دانش آموزان مناطق زلزله زده

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از محمد ابراهیم الهی تبار در همایش فرهنگی و هنری دانش آموزان مناطق زلزله زده غرب استان در سرسرای اجتماعات آموزش و پرورش با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، افزود: دولت تا پایان مراحل بازسازی در کنار مردم مناطق زلزله زده است.
وی با اشاره به زلزله 7.3ریشتری 21آبان در غرب استان، گفت: این زلزله ای از نظر شدت و وسعت از بزرگترین و کم سابقه ترین زلزله های کشور بود به طوری که 9 شهرستان را در برگرفت و به نزدیک یک هزار و 900روستا خسارت وارد کرد.
وی افزود: هموطنان ما در همان روزهای اول برای کمک در کنار مردم آسیب دیده حضور یافتند و در کمک رسانی به مناطق زلزله زده ، مسئولان را به بهترین نحو ممکن کمک کردند.
الهی تبار گفت: فرمان و پیام مقام معظم رهبری سبب شد یک رکورد تاریخی در بحث امداد و نجات اتفاق بیفتد به طوریکه تا ساعت 11 صبح روز بعد از زلزله هیچ کس زیر آوار نماند و نزدیک به هفت هزار نفر مصدوم از طریق هوایی و زمینی به بیمارستان های مرکز استان و تهران منتقل شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: در بحث بازسازی مناطق زلزله زده انصافا استاندار و مسئولان تلاش های زیادی می کنند و باوجود همه مشکلات امروز شاهد هستیم کار بازسازی به خوبی انجام می شود و حتی برخی واحدها تحویل داده شده است.
وی در ادامه گفت: قرار است که همه واحدهای روستایی تا پایان شهریور امسال به مالکان آنها تحویل داده شود.
وی افزود: همانطور که جنگ را با امید مدیریت کردیم و خرابه ها را دوباره ساختیم، طرح های بزرگ گرمسیری و سردسیری را نیز اجرا خواهیم کرد و مرزها را رونق خواهیم داد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033
انتهای پیام

نظر شما