شناسهٔ خبر: 25136033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مصر در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم

بدون غذا زندگی ممکن است اما بدون قرآن نه/ «قرآن کریم» همان هوایی است که تنفس می کنیم

خبرگزاری شبستان: نماینده کشورمصر در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: قرآن کریم نقطه تحول بزرگ در زندگی من بوده است می توانم بگویم بدون غذا وآب می توانم زندگی کنم اما بدون قرآن نه و می توانیم بگویم قرآن همان هوایی است که تنفس می کنم.

صاحب‌خبر -

«محمد رشاد عبدالسمیع عزیز» حافظ کل قرآن کریم از استان الفیوم مصر در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، گفت: در سن شش سالگی فرا گیری قرآن کریم را آغاز کردم. پدر و خواهرم به حفظ قران کریم می پرداختند و به همین دلیل قبل از رفتن به مدرسه سه جزء از قرآن کریم را حفظ کردم و سپس پدرم من را به یک معلم قرآن در روستایمان سپرد و من توانستم در 16 سالگی قرآن کریم را حفظ کنم و سپس به دانشگاه الازهر راه یافتم و آنجا قرائت حفص عاصم و همچنین قرائات دهگانه کوچک و قرائات دهگانه بزرگ را فرا گرفتم و وارد دانشکده علوم قرائات الازهر شدم .

عبدالسمیع عزیز ادامه داد: در برنامه های مختلف تلویزیونی مصر به ویژه برنامه های مخصوص علوم قرآنی همکاری و شرکت کردم  و از جمله این برنامه ها برنامه «نوشتار قرآن» و برنامه حفظ  به نام  «صباح المومنین»که نوآموزها تحت نظارتش به فرا گیری قران کریم می پرداختند و علاوه بر حفظ به تجوید نیز پرداخته می شده است.

وی افزود: به عنوان معلم قرآن فعالیت دارم و به 50 نفر کمک کردام تا قرآن کریم را حفظ کند و یک محل ارتشی دورافتاده را اجاره کرده م و آنجا را به دارالقران کریم تبدیل کرده ام و در آنجا به تدریس قرآن اقدام کرده و 25 دانشجو در آن به حفظ قرآن کریم می پردازند که 13 نفر دختر و 12 نفر پسر هستند.

این حافظ مصری گفت: در یک مرکز آموزش زبان عربی به غیرعرب زبانها که تحت حمایت دولت مصر است، مشغول فعالیت بودم و دانشجویانی از کشور های اروپایی را در این مرکز آموزش داده ام.

عبدالسمیع عزیز با اشاره به حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: در مسابقات بین المللی زیادی شرکت کرده ام که مسابقه «جایزه بزرگ لیبی برای حفظ قرآن کریم»، مسابقه «مفاهیم و تفسیر» مکه مکرمه که رتبه اول را در آن کسب کرده ام از جمله این مسابقات بوده است.

وی تاکید کرد: سفر من همراه با قرآن کریم مالامال از نکته ها و اتفاق های جالب و بی نظیر است و قرآن کریم نقطه تحول بزرگی در زندگی من بوده است و قرآن کریم مایه سعادت و خوشبختی و حتی می توان گفت همه زندگی من است و می توانم بگویم بدون غذا و آب می توانم زندگی کنم اما بدون قرآن نه و قرآن همان هوایی است که تنفس می کنم.

محمد رشاد عبدالسمیع عزیز درباره  چگونگی عینیت بخشیدن آموزه های قرآن کریم در زندگی، گفت: در هیچ جای  کتاب قرآن نیامده است که ما این کتاب الهی را فرستاده ایم تا مردم آن را حفظ کنند بلکه فرموده که در آن تدبر کنند و این مسئله به معنای آماده شدن برای عمل است؛ باید صاحبان خرد در قرآن کریم تدبیر کنند. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: اگر کسی قرآن را حفظ کند و به آن عمل کند، گویا بر سر پدر و مادرش تاجی گذاشته است و نور این دوتاج قوی تر و بزرگتر از نور خورشید است.

این حافظ قرآن کریم تاکید کرد: پیامبر اکرم(صلی االله علیه و آله وسلم) در روایت دیگر می فرماید: کسی که قرآن را می خواند و گمان کند که بزرگتر از دیگری است، در حقیقت کوچک شمرده آنچه خدا بزرگ شمرده است.   

وی در این باره به شعری اشاره کرد، گفت: به خاطر این حامل قرآن، شریف ترین مردم در میان امت و صاحبان احسان هستند؛ آنها در میان مردم به خانواده خدا مشهورند و خدا به آنها مباهات می کند؛ همین که در قرآن درباره آنها صحبت شده برای آنها کافی است که به آنچه برگزیده شده اند میراث آنهاست. آنهادر قیامت شفاعت کننده ای است که شفاعتش مقبول است.

نظر شما