شناسهٔ خبر: 25135403 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

حفظ دستاوردهای طرح تحول سلامت نیازمند همت جمعی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پوشش همگانی سلامت، عنوان کرد: پوشش همگانی سلامت یکی از بزرگ‌ترین اهداف سازمان بهداشت جهانی بوده که نامگذاری امسال نیز در همین راستا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلند مدت این سازمان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد حاجی‌ آقاجانی  همزمان با هفته سلامت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش اکثر کشورهای عضو برای تحقق این هدف، به اجرای طرح تحول سلامت در ایران اشاره کرد و گفت: البته در ایران پس از پیروزی انقلاب و با تاسیس خانه‌های بهداشت در سراسر کشور و به خصوص مناطق دور افتاده و همچنین گسترش خدمات بهداشتی و درمانی، بخشی از این هدف محقق شد.

معاون سابق وزارت بهداشت با بیان اینکه از اردیبهشت ۹۳ و با آغاز طرح تحول سلامت، این خدمات جلوه جدیدی پیدا کرد، ادامه داد: در این راستا ما شاهد این هستیم که اقشار کم درآمدی که پیش از این به دلیل مشکلات مالی، توان دریافت خدمات درمانی و سلامتی را نداشتند، تا حدود زیادی تحت پوشش این خدمات قرار گرفته اند. به عبارت دیگر از یک سو، بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه به خدمات سلامتی و بهداشتی افزایش یافته و از سوی دیگر پرداخت‌ها از جیب مردم کاهش یافته است.

آقاجانی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون حفظ دستاوردهای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است. با اجرای این طرح و در پی آن اعزام هزارن متخصص به اقصی نقاط کشور، تاسیس مراکز درمانی جدید، تهیه و تدارک داروها و تجهیزات پزشکی ثابت و مصرفی در سراسر کشور، توسعه خدمات به معنای واقعی و با رعایت سطح بندی خدمات در قالب قانون، برای دسترسی آحاد مردم به خصوص مناطق محروم، اتفاقی بسیار مثبت در کشور به وقوع پیوست.

وی افزود: در کنار افزایش دسترسی و بهره‌مندی افراد به خدمات، شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم بودیم که ترکیب این دو مقوله در کنار هم، اتفاق بسیار مثبت و دستاورد بزرگی در حوزه سلامت به حساب می‌آید.

وی با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ دستاوردهای بزرگ طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم، تصریح کرد: حفظ این دستاوردها با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و مسایل وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر، نیازمند یک همت جمعی و تشریک مساعی بین همه ذینفعان این حوزه یعنی پزشکان، مراکز درمانی، دانشگاه‌ها، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سایر مراکز بوده، تا بتوان با این منابع محدود بر مشکلات موجود غلبه کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور بر اهمیت و ضرورت ادامه طرح تحول سلامت در همایش مدیران اجرایی کشور، ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان‌های تخصیص دهنده اعتبار، شاهد کاهش مشکلات و استمرار جدی طرح تحول سلامت در کشور باشیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما