شناسهٔ خبر: 25135389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

دولت موقت تنها راه‌حل مشکلات سیاسی پاکستان است

تسنیم : پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق پاکستان اعلام کرد تشکیل دولت موقت تنها راه حل مشکلات سیاسی موجود در این کشور است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش ای آر وای نیوز، پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق پاکستان با اشاره به مشکلات فراوانی که گریبان این کشور را گرفته، خواستار تشکیل دولت موقت شد.

پرویز مشرف تصریح کرد: تنها گزینه موجود برای حل تمامی مشکلات فعلی پاکستان تشکیل دولت موقت است وقطعا بدون این کار مشکلات حل نخواهد شد.

رئیس جمهور سابق پاکستان ضمن انتقاد به حزب نواز و انتخاب مجدد شخص نواز شریف به عنوان رئیس حزب گفت: انتخاب یک فرد رد صلاحیت شده به عنوان رئیس یک حزب رسمی پاکستان توهین به قانون اساسی کشور است و تنها دشمنان پاکستان از جمله هند از هرج و مرج‌های سیاسی موجود خوشحال خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد دادگاه عالی پاکستان بار دیگر با قاطعیت وارد این ماجرا شده و مانع ریاست یک فرد رد صلاحیت شده بر حزب نواز شود.

مشرف گفت: حزب متحده یکی از بزرگترین احزاب کراچی است و هنوز هم آرا فراوانی در این شهر دارد ولی باید بپذیریم که نام این حزب در کشور پاکستان خراب شده و به همین دلیل باید به فکر تشکیل ائتلافی جدید و حزبی نو بود.

پرویز مشرف کارکرد حزب مردم را نیز زیر سؤال برده و افزود: آنها همیشه در ایالت سند آرا زیادی را به دست می‌آورند ولی هیچگاه برای مردم این ایالت اقدام مفیدی انجام نمی‌دهند، دیگر زمان آن رسیده که مردم به ائتلاف جدیدی که قصدش خدمت رسانی است رأی دهند.

فرمانده سابق ارتش پاکستان اضافه کرد: باید روال سنتی که به انتخاب یکی از دو حزب نواز شریف یا مردم می‌انجامید به پایان رسیده و مردم انتخاب تازه‌ای داشته باشند.

سخنان پرویز مشرف در حالی مطرح می شود که حزب نواز به عنوان حزب حاکم بر پاکستان با چالش‌های جدی روبروست و اخیرا اعتصاب حزب لبیک یا رسول الله «ص» در اسلام‌آباد، مشکلات آنان را بیش از پیش کرده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما