شناسهٔ خبر: 25135376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تائید موافقت ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی

فارس : کاخ سفید ضمن تایید خبر توافق رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرد که این دیدار، در «مکان و زمانی که بعدا مشخص خواهد شد»، انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

دقایقی پس از اظهارات رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره توافق رئیس‌جمهور آمریکا برای ددیار با رهبر کره شمالی، کاخ سفید در این باره اظهارنظر کرد.

کاخ سفید اظهارات «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره توافق رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره شمالی را تایید کرد.

البته کاخ سفید اعلام کرده که دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی، در «مکان و زمانی که بعدا مشخص خواهد شد»، انجام می‌گیرد.

پیشتر مقام ارشد کره جنوبی گفته بود که ترامپ موافقت کرده در ماه می با رهبر کره شمالی دیدار کند. این مقام البته اشاره‌ای به مکان این دیدار احتمالی نکرد.

رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی که به واشنگتن سفر و با مقام‌های ارشد آمریکایی دیدار کرده، بامداد جمعه در مقابل خبرنگاران از توافق ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داده بود.

او گفت: «به رئیس‌جمهور ترامپ گفتم رهبر کره شمالی آماده دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در اسرع وقت است و رئیس‌جمهور ترامپ گفت که او در ماه می با کیم جونگ اون به منظور خلع سلاح اتمی دائمی(کره شمالی) دیدار خواهد کرد».

 

نظر شما