شناسهٔ خبر: 25135305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

قاسمی:سیاست تجمیع شده‌ای را در برجام دنبال میکنیم

فارس : سخنگوی وزارت خارجه گفت: در جلسات کمیسیون مشترک برجام، کارشکنی‌های دیگران و تخطی‌هایی که در روند اجرای برجام رخ می‌دهد، روشن و ثبت می‌شود.

صاحب‌خبر -

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز‌های آتی در وین، اظهار کرد: کمیسیون مشترک برای حل و فصل مشکلاتی است که در روند اجرای برجام به وجود می‌آید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ایران مواضع خود را در کمیسیون مشترک برجام روشن می‌کند، اظهار کرد: ما مشکلات خود را پس از برجام که ناشی از تخطی طرف‌های مقابل به خصوص ایالات متحده است در این کمیسیون که به طور ادواری تشکیل می‌شود، مطرح می‌کنیم و توصیه‌های لازم را به سایر طرف‌های توافق به خصوص کشور‌های اروپایی انتقال می‌دهیم.

وی ادامه داد: جلسات این کمیسیون‌ها محک و ملاکی است تا دیگران به خوبی از انجام به موقع تعهدات جمهوری اسلامی ایران و توافق‌هایی که در برجام صورت گرفته است، مطلع شوند.

قاسمی بیان کرد: در جلسات کمیسیون مشترک، کارشکنی‌های دیگران و تخطی‌هایی که در روند اجرای برجام از سوی طرف‌های مقابل رخ می‌دهد، روشن و ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: گزارش کمیسیون مشترک به هیات عالی نظارت بر برجام انتقال داده می‌شود و در این هیات پس از بررسی‌های لازم سیاست‌های بعدی مشخص می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه وزارت خارجه در هیات عالی نظارت بر برجام حضور فعال و مستمری دارد، تاکید کرد: یک سیاست هماهنگ، ملی و تجمیع شده‌ای را در مورد برجام دنبال می‌کنیم، به طوری که اقدامات لازم را در زمان متناسب انجام می‌دهیم و به تناسب وضعیت موجود و سنجش‌های مناسب بر اساس آنچه منافع ایران اقتضا می‌کند، عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات متقابل در کمیسیون مشترک برجام، گفت: هر کشوری با توجه به تعهداتی که بر عهده دارد، مصالح و منافع خود را در نظر می‌گیرد و در این میان توصیه و خواست ما این است که اتحادیه اروپا بیش از اینکه در حرف از برجام دفاع کند با وارد آوردن فشار‌های لازم، آمریکا را وادار کند تا با دقت و جدیت بیشتری تعهدات خود در برجام را عملی کند و این همان چیزی است که ما از طرف‌های خود در توافق انتظار داریم.

 

نظر شما