شناسهٔ خبر: 25135162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان سمنان خبرداد:

کمک به توسعه و حفاظت از بافت 11 روستای واجد ارزش تاریخی در استان سمنان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی این بنیاد برای حفاظت و احیای بافت تاریخی 11 روستای واجد ارزش تاریخی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعیدرضا حسینی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری برخی دستگاه‌های متولی، در برنامه ششم توسعه موظف به اجرای طرح‌هایی در راستای احیا و حفاظت بیشتر از این بافت‌های ارزشمند تاریخی با هدف توسعه گردشگری روستایی شده است.

وی از اجرای این طرح در روستای قلعه‌بالا شاهرود خبر داد و افزود: این طرح با انجام یک سری ساخت‌و سازها ، نماسازی‌ها، بازسازی و بهسازی معابر روستا و...در این روستای هدف گردشگری اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه پیش از این دو روستای استان مشمول این طرح شده بودند گفت: در برنامه ششم و برنامه امسال نیز 9 روستای دیگر استان مشمول اجرای این طرح شدند.

وی ادامه داد: تویه‌دروار، نمکه، بیابانک، نام نیک کالپوش، عباس‌آباد، ملاده ،قلعه‌نو خرقان و...از جمله این روستا هستند ضمن اینکه روستاهای قلعه‌بالا و رودبارک نیز پیشتر مشمول این طرح شده بودند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به الزام برخی دستگاه‌ها در ماده 99 قانون برنامه ششم به بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری روستاهای واجد ارزش تاریخی اشاره و یادآوری کرد: دولت در این طرح با هدف احیای بافت‌های تاریخی و رونق گردشگری روستایی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کشور 300روستای ایران را برای اجرای این طرح شناسایی کرده که سهم استان سمنان از آن 11 روستا است.

وی بر حفظ بافت‌های ارزشمند روستاها تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن از سال‌ها پیش به ارزش این بافت‌ها پی برده و تاکنون در این زمینه در استان‌های مختلف گام‌های خوبی برداشته است.

حسینی بر ضرورت توجه به مولفه‌های معماری سنتی و بومی تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن در استان نیز از ساخت‌و سازهایی که به این مولفه‌ها توجه کنند حمایت می‌کند.

نظر شما