شناسهٔ خبر: 25135154 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه

28تن؛ کاندید شهرداری پایتخت/ضرورت اعلام نتیجه برخورد با مامور متخلف گشت ارشاد

انتخاب 28 تن به عنوان کاندیدای شهرداری، برنامه وزارت بهداشت برای افزایش درمانگاه‌های تالاسمی در تهران، معرفی دو پیام رسان داخلی به مدارس، ضرورت اعلام نتیجه برخورد با مأمور متخلف گشت ارشاد و.... از جمله مهم‌ترین خبرهای تحریریه اجتماعی ایسنا در دوم اردیبهشت ماه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین خبرهای تحریریه اجتماعی ایسنا در دومین روز اردیبهشت ماه به شرح زیر می‌آید و برای دسترسی به متن کامل خبر می‌توانید بر روی لینک آن کلیک کنید:

خونی که بند نمی‌آید و رنجی که می‌برند...

"یونس" ۳۲ سال دارد و سادگی از کلامش می‌بارد؛ او از کودکی دردهای مشترکی با برادرش داشته؛ دردهایی از جنس "خاص"؛ دردی بنام "هموفیلی" و رفت‌وآمدهای بسیارش برای گرفتن یک کیسه "فاکتور"...

به  گزارش ایسنا، در این گزارش به مشکلات بیماران هموفیلی پرداخته شده است. در دسترس نبودن فاکتورها بویژه در چند ماه گذشته به دلیل تاخیر در پرداخت طلب‌های شرکت‌های دارویی، عدم توجه بیمه‌ها به پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت در حوزه هموفیلی و رفت‌وآمد بسیار بیماران هموفیلی بویژه در شهرستان‌ها برای گرفتن فاکتور فقط مشکلاتی است که در حوزه درمان‌شان وجود دارد؛ حال بماند دیگر مشکلات زندگی آنها.

برنامه وزارت بهداشت برای افزایش درمانگاه‌های تالاسمی در تهران

به دنبال انتقاد انجمن تالاسمی از وضعیت مراکز تالاسمی در پایتخت و پذیرش دو برابر ظرفیت بیماران در این مراکز، کارشناس هموفیلی-تالاسمی اداره بیماران خاص وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه کرد.

واکنش هاشمی به شهردار نشدنش/می‌توان سه بار رجوع داشت

رئیس شورای شهر تهران در مورد علت کاندید نشدنش برای پست شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: عرض کردم که امکان سه بار رجوع وجود دارد و حتی محلل نیز می‌توان انجام داد و همیشه آماده به خدمت هستم.

انتخاب 28 تن به عنوان کاندیدای شهرداری+ اسامی

اعضای شورای شهر تهران 28 تن را بعنوان کاندیدای پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند.

سه انتصاب جدید زنان در استانداری تهران/روند رو به رشد ارتقای مدیریتی زنان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران همزمان با سه انتصاب جدید زنان در استانداری، از روند رو به رشد ارتقای مدیریتی زنان در استانداری تهران خبر داد.

میانگین مدرک تحصیلی مربیان پیش‌دبستانی /چرا پیش‌دبستانی به بخش غیردولتی واگذار شد؟

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه تا کنون برنامه درسی مصوب برای آموزش صفر تا شش سال نداشته‌ایم، گفت: هرچند اقداماتی در این زمینه در سازمان پژوهش شروع شده ولی تا کنون خروجی نداشته است.

معرفی دو پیام رسان داخلی به مدارس؛ بزودی/ ممنوعیت استفاده از «تلگرام»

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: به زودی دو پیام رسان داخلی را برای استفاده‌های این وزارت خانه و مدارس معرفی می‌کنیم؛ به دنبال ایجاد انگیزه برای دانش آموزان و والدین جهت خروج از تلگرام و پیوستن به شبکه‌های پیام رسان داخلی هستیم.

ورود گرد و غبار غلیظ به غرب کشور/بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از اواخر امروز (۲ اردیبهشت) با ایجاد توده گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال به مناطق غرب و جنوب غرب کشور انتظار گرد و غبار غلیظ داریم. این شرایط تا اوایل بعد از ظهر فردا ۳ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

مقاومت تولیدکنندگان در برابر کاهش کیسه‌های پلاستیکی

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه شعار ملی روز زمین پاک «نه به کیسه‌های پلاستیکی» است، آخرین خبرها از تصویب آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را تشریح کرد.

اعلام نتیجه برخورد با مأمور متخلف موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود

واکنش نیروی انتظامی و وزارت کشور به انتشار کلیپ برخورد گشت ارشاد با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران گرچه سبب جلوگیری از سوءاستفاده فرصت طلبان از این اقدام برای ضربه به سرمایه اجتماعی پلیس شد، اما بی‌شک همانطور که وزیر کشور نیز تاکید کرد، برخورد با مأمور خاطی و اعلام آن در افزایش اعتماد عمومی موثر است.

تیتر پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در ادامه می‌آید که با کلیک بر روی آن می‌توانید به متن کامل دسترسی داشته باشید:

انتخاب 28 تن به عنوان کاندیدای شهرداری+ اسامی

قربانی اسیدپاشی: زجر اسید، پایانی ندارد

مقاومت تولیدکنندگان در برابر کاهش کیسه‌های پلاستیکی

رای گیری استمزاجی برای خروج محسن هاشمی/ هاشمی در شورای شهر می ماند

چند توصیه ساده برای درمان حساسیت دندانی

انتهای پیام

نظر شما