شناسهٔ خبر: 25134964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارومیه| مدارس آذربایجان غربی با کمبود مربیان ورزش مواجه است

R41361/P1377/S6,48/CT7

مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۲ ارومیه اظهار داشت: در مدارس با کمبود دبیران ورزش برای دانش آموزان روبه‌رو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمد مجرد در جلسه مشترک ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید توجه و حمایت از ورزش مدارس بوده و از سال 93 مسابقات در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است.

وی گفت: مسابقات ورزشی طی 4 فرآیند اتفاق می‌افتد و از مدارس شروع‌شده و تا مسابقات کشوری ادامه پیدا می‌کند که در این زمینه نیز شاهد موفقیت دانش آموزان بوده‌ایم.

مدیر آموزش‌وپرورش منطقه 2 ارومیه خاطرنشان کرد: ورزش باید از دوران کودکی و نوجوانی در کودکان نهادینه شود و برای این منظور سالن‌های ورزشی نیز در طول هفته در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به‌سلامت فردی و اجتماعی نسل آینده گفت: برای تحقق سلامت اجتماعی در مدارس باید دبیران و آموزگاران تربیت‌بدنی این مهم را مدیریت کنند که ما با کمبود دبیران ورزش در آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و برابر قانون، آزمون استخدامی برگزار شده تا از این طریق کمبود جبران شود.

مجرد با اشاره به توجه به ورزش کارکنان نیز افزود: در طول سال مسابقاتی بین کارکنان آموزش‌وپرورش انجام می‌شود که امسال نیز در آبان ماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

وی در پایان اشاره کرد: یکی از اهداف خوب این اداره برای پر کردن هر چه‌بهتر اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان و تعطیلات مدرسه است که در راستای تحقق این امر پایگاه‌های تابستانی در مناطق مختلف استان در حال فعالیت هستند.

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه اظهار داشت: دولت در کنار توجه به امنیت، سیاست و اقتصاد به ورزش نیز توجه داشته و بدون تردید یکی از مؤلفه های شناخت دولت‌ها ورزش است.

عباس حسن خانی گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها احداث زیرساخت‌هاست و نباید تمامی انتظارمان از بخش خصوصی در جهت انجام کارها باشد و دولت نیز باید در تأمین نیازهای اساسی و اولیه ورزشکاران سهیم باشد.

وی با اشاره به زحمات رئیس ورزش و جوانان ارومیه گفت: در یک سال اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ورزش ارومیه بوده‌ایم و ارومیه در سایه توجه آقای بیرامی خوب درخشیده است.

فرماندار ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین بحث ما توسعه اقتصادی ورزش است اما بااین‌حال فرصت‌های سرمایه‌گذاری محدودی در این زمینه‌ داریم و باید بتوانیم از سایر راه‌ها وارد توسعه شویم.

وی گفت: هم‌اکنون در بخش IT شاهد پیشرفت و اشتغال‌زایی هستیم و مهم‌ترین فرصت برای اشتغال‌زایی و گردشگری، ورزش است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای اجرا و پیشرفت ورزش‌های همگانی درصدد هستیم هر هفته جلسات برگزار شود و اکنون نیز در حال اجراست و برای پیشبرد اهداف، هر هفته در این جلسات موضوعات مستقل مورد بررسی قرار بگیرد.

محمدحسین حسنی گفت: برای نتیجه‌گیری بهتر از این جلسات به تشکیل یک کارگروه مستقل ساماندهی نیاز داریم تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: در شهرستان ارومیه پتانسیل‌های خوبی وجود دارد که نیازمند توجه فرماندار در حوزه جوانان است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی در هفته جوان گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در هفته جوانان برنامه‌هایی اجرا خواهد شد که از 8 آبان ماه شروع و تا 14 آبان ماه ادامه خواهد داشت و از مهم‌ترین این برنامه‌ها معرفی جوانان برتر استان است.

حسنی تصریح کرد: از همه شهرستان‌ها خواسته‌شده تا با انتخاب جوانان برتر و نخبه در این هفته شرکت کنند تا نهایتاً به انتخاب نخبه و برترین جوان استان ختم شود.

وی گفت: 19 شاخص برای انتخاب جوان نخبه ازجمله انتخاب جوان ایرانی مبتکر، جوان ایرانی مخترع، جوان نخبه صداوسیما، جوان نخبه سرباز با همکاری اداره کل نیروهای مسلح، جوان نخبه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام/ش

نظر شما