شناسهٔ خبر: 25134798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم تبریز در مجلس:

آقای روحانى در رو دربایستى با آذربایجانی‌ها مانده!/ ابتدا و انتهای سفر رئیس جمهور به تبریز شرمندگی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: آقای روحانى در رو دربایستى با آذربایجانی‌ها مانده وگرنه حرفى براى گفتن ندارد چراکه ابتدا و انتهاى سفر رئیس جمهور به تبریز شرمندگی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

احمدعلیرضا بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به برگزاری جلسه مشترک دولت، مجلس و قوه قضاییه در بعد از ظهر امروز، اظهار کرد: البته جلسه مجمع نمایندگان با وزیر راه و شهرسازى در خصوص پروژه‌هاى سفر رئیس جمهور نیز برگزار شد.

وی افزود: آقای روحانى در رو دربایستى مانده وگرنه حرفى براى گفتن ندارد چراکه ابتدا و انتهاى سفر شرمندگى خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه ظرف دو سال، 300 میلیارد تومان به اعتبار خط آهن اضافه مى‌شود، گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار امسال خواهد بود که در صورت تحقق 300 میلیارد سفر رئیس جمهور در سال 98، خط آهن میانه_ زنجان با یک خط به تبریز خواهد رسید و البته بخش عمده 300 میلیارد صرف پل باسمنج خواهد شد که به تبع آن قطار به ائل‌گلى خواهد رسید و به مترو تبریز ملحق مى‌شود.

وی ادامه داد: با وجود تاخیرات زیاد در اجرا انتظار این است که خط به‌ صورت دو خط همزمان اجرا شود‌ و نیز برقى شدن این خط که سبب افزایش سرعت تا 200 کیلومتر خواهد شد و نهایتاً به  ارومیه وصل شود نیز انجام گیرد.

بیگی ابراز کرد: اینجاست که باید مجمع نمایندگان آذربایجان وارد عمل شود و با تعریف بهره‌مندى براى آذربایجان‌غربى  و زنجان (قزوین و زنجان درحال اجرا است و زنجان- میانه و میانه- تبریز و ارومیه باید اضافه شود) که این مهم باید به عنوان خواسته اصلى نمایندگان مطرح شود.

وی با اشاره به اهم گفته‌ها در جلسه نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی، گفت: این وزارت‌خانه تلاش دارد تا بنابه محدودیت‌های مالی تمام پروژه‌های موجود را تحت عنوان ارتقا سطح خدمات پروژه‌های بزرگراهی را به آزادراهی تبدیل کند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این صورت تمام پروژه‌ها از محل منابع سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته و مردم باید همانند پروژه‌ اردبیل، میانه، میاندوآب عوارض تردد پرداخت کنند. 

پروژه آزادراه تبریز- بازرگان هیچ اتفاقی نیفتاده است

وی با تاکید به اینکه پروژه آزادراه تبریز- بازرگان از ابتدا یک پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده که با تغییرات مستمر در چهار سال گذشته هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: این در حالی است که آزادراه تبریز به بازرگان به سبب ویژگی شریانی آن و کثرت تردد از توجیه‌پذیری و اقتصادی بالاتری نسبت به بقیه پروژه‌ها دارد. 

بیگی خاطرنشان کرد: در ادامه همین سیاست پیش گرفته بزرگراه تبریز به اهر تحت عنوان آزاد راه تبریز، اهر، کلیبر و خداآفرین به صورت سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود که در این شرایط باید انتظار داشت این پروژه در سال آتی امکان بهره‌برداری خواهد یافت. 

بهره‌برداری از بزرگراه تبریز- اهر سال 98

وی افزود: در حالی که بخشی از پروژه تبریز به اهر به صورت عوارض ممکن خواهد بود و به طور مشخص وزیر راه و شهرسازی قول بهره‌برداری آن را در هفته سلامت سال 98 داده‌اند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بزرگراه شبستر به تسوج همچنان نافرجام مانده و کمربند ایلخچی از جمله پروژه‌های نیمه تمام اثرگذار است که با 18 میلیارد تومان می‌تواند به بهره‌برداری برسد. 

وی متذکر شد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی آزادراه تبریز، سهند با قوت در حال انجام بوده و آن به صورت پروژه سرمایه‌گذاری تردد و با پرداخت عوارض تعریف کرده‌اند. 

انتهای پیام/ج/

نظر شما