شناسهٔ خبر: 25134796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شهردار سمیرم: امکانات مدیریت بحران این شهر کافی نیست

به گزارش ایرنا، ' حسینعلی صادقی روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران سمیرم که با حضور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، خواستار فراهم کردن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، ' حسینعلی صادقی روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران سمیرم که با حضور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، خواستار فراهم کردن زمینه افزایش امکانات مدیریت بحران این شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده در بخش هایی از شهر سمیرم بویژه دو محله کوشک و زیربند قلعه نیاز به بازسازی دارد، گفت: در این پیوند ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده در این مناطق تشکیل شده است.
شهردار سمیرم، جلوگیری از بحران آب و مدیریت مصرف آب را مهمترین موضوع فرا روی مدیریت این شهر عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از بحران آب در فصل گرم سال، باید اصلاح الگوی مصرف را دنبال کنیم.
معاون حفاظت منابع آب استان اصفهان نیز در ادامه گفت: هیچ مجوزی برای حفر چاه یا چاه های جدید صادر نشده است و همچنان از چاه های سابق استفاده می شود.
محمد میرباقری با اشاره به افت و کاهش شدید ذخیره آب های زیر زمینی منطقه سمیرم اظهار کرد: میزان دبی آب چاه های قدیمی هم از 10 لیتر در ثانیه به چهار لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
سرهنگ جواد فصیحی، فرمانده سپاه ناحیه سمیرم نیز در این جلسه با بیان اینکه خسارت های خشکسالی برای شرق اصفهان یک یا دو ساله اما برای سمیرم 30 ساله است افزود: توزیع آب و خسارت های ناشی از این پدیده ها باید عادلانه باشد.
فرود امیری، شهردار شهر کُمه نیز در ادامه با بیان اینکه طرح نجات و آبرسانی باغ های این منطقه آماده شده است تصریح کرد: وضعیت آب در بخش هایی از پادنای بزرگ خوب نیست اما با مدیریت و تدبیر می توان در این بخش برای عبور از بحران خشکی و کم آبی کمک کرد.
محمود سامی رییس بانک کشاورزی سمیرم هم درجلسه بحران درحمایت ازکشاورزان باتوجه به هزینه های زیاد بخش کشاورزی ومواجهه با خشکسالی گفت: ستاد مدیریت بحران باید نسبت به بخشودگی و دیرکرد وام ها اقدام حمایتی برای کشاورزان انجام دهد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این جلسه تاکید بر ادامه خشکسالی در نقاط مختلف این استان گفت: تجهیزات آبی تمام ادارات دولتی باید با سیستم کاهنده بهینه مجهز و تانکرهای ذخیره آب در ادارات نصب شود.
' منصور شیشه فروش ' در ادامه از امدادگران امداد و نجات سقوط هواپیمایی تهران - یاسوج که در بهمن سال 96 گذشته در ارتفاعات دنا واقع در شهرستان سمیرم اتفاق افتاد، تشکر کرد.
شهرستان سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی (دشت) قبرکیخا، سمیرم، وردشت وکُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود و دارای 19 هزار هکتار باغ، 15 هزار هکتار زمین زراعی، 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.
سالانه بطور متوسط حدود 300 هزار تن انواع سیب درختی مرغوب در این شهرستان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار نفر جمعیت شهری، روستایی و عشایری، در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان قرار دارد.
پ/7147 / 2093
انتهای پیام

نظر شما