شناسهٔ خبر: 25134507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

70 درصد قمی ها پرونده سلامت دارند

به گزارش ایرنا، ابوالفضل ایرانی خواه روز یکشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید اظهار داشت: طبق آمار جهانی 30 درصد مردم دارای فشار خون

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، ابوالفضل ایرانی خواه روز یکشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید اظهار داشت: طبق آمار جهانی 30 درصد مردم دارای فشار خون بالاهستند و بیشتر افراد مبتلا نیز از بیماری خود اطلاعی ندارند.
وی با اشاره به تاثیر فشارخون بالا در درگیر شدن با بیماری های قلبی، مغزی و کلیوی افزود: پیشگیری از این بیماری به سادگی امکان پذیر است و بر اساس طرح تحول سلامت زمینه ای فراهم شده تا همه افراد جامعه از نوزادان تا بزرگسالان با تشکیل پرونده سلامت از شرایط جسمی خود مطلع باشند.
طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت به اجرا درآمد.
وی افزود: برغم آنکه 10 سال سن امید به زندگی افراد جامعه افرایش پیدا کرده ولی از سویی همین افراد، دچار سکته های قلبی و مغزی می شوند که علم روز توانسته با به کارگیری روش های درمانی نوین عمر این بیماران را افزایش دهد.
ایرانی خواه همچنین با رد شایعه های مربوط به وقوع سونامی سرطان در کشور گفت: بیماری سرطان ارتباط زیادی به بالا رفتن سن افراد دارد و چون در سال های اخیر ثبت سرطان بیش از گذشته انجام شده و سن امید به زندگی نیز بالاتر رفته در نتیجه سرطان آشکارتر شده است ولی با این حال میانگین سرطان در کشور بالاتر از میانگین جهانی نیست.
7403/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما