شناسهٔ خبر: 25134300 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۶)؛

نگاهی به زندگی رهبران فرقه ضاله "بابيت"

دهنوی در کتاب خود نوشته است: علی محمد با بنيان نهادن فرقه ضاله «بابيت» به فتنه‏‌انگيزى و شورش ادامه داد و سپس به دستور اميركبير، دستگير و اعدام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا،کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

على محمد شيرازى، معروف به «باب»، با درگذشت سيدكاظم رشتى با اثرپذیری از سیاست‌های کینیاز دالگوركى  ادّعاى جانشينى سیدکاظم رشتى را مطرح کرد.   او در سال 1261 ه.ق ادّعاى بابيّت كرد؛ بدين معنا كه وی واسطه ارتباط مردم با امام‏زمان(عج) است! او در سال 1262 ه.ق ادّعاى مهدويت؛ در سال 1263، ادّعاى نبوت؛ در سال 1264، ربوبيت و در سال 1265 ه.ق نيز الوهيت را ادّعا کرد!  

علی محمد با بنيان نهادن فرقه ضاله «بابيّت»، به فتنه‏انگيزى و شورش ادامه داد و به دستور ميرزا تقى‏خان اميركبير، دستگير و در شعبان سال 1266 ه.ق در تبريز اعدام شد. با اعدام «باب»، يكى از شاگردانش به نام ميرزا حسينعلى كه خود را «بهاءالله» میناميد، رهبرى اين فرقه‏ را برعهده گرفت. اميركبير او را به عراق تبعيد كرد امّا با شهادت اميركبير، وى به ايران بازگشت و در خدمت منافع استعمارگران روسی و انگليسی قرارگرفت!

با مرگ «بهاءالله»، فرزندش، عباس افندى، با ‏عنوان «عبدالبهاء» تا سال 1300 ه.ش و سپس نوه دخترى او یعنی شوقى افندى، رهبرى اين فرقه ضالّه را بر عهده داشتند. پس از مرگ شوقى‌افندى در سال 1336 ه.ش در لندن، رهبرى اين فرقه ضالّه، به همسر آمريكايى او «روحيه (مارى) ماكسول» رسيد. بهائيان در دهه 1340 ه ش همایش ويژه‏اى با حضور سران مهم فرقه بهائيت در لندن تشكيل داده، در اين همایش نُه نفر را برای عضویت در مجلس بيت‏العدل برگزيدند. آنگاه بيت‏العدل به شهر حيفا در اسرائیل منتقل شد كه تاكنون فعال است! 

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه کنند و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند./۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

نظر شما