شناسهٔ خبر: 25133707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| حکایت شب‌هایی پر از درد و رنج برای جانباز ۷۰ درصد

R41348/P1357/S6,56/CT7

به راستی جانبازان شهدای زنده‌ای هستند که با اقتدا به جانباز کربلا جان خود را در طبق اخلاص نهاده و درس ایثار و شهادت را از او آموختند و با وجود سال‌ها جانبازی شبی نیست که بدون درد سر بر بالین نهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، برگ‌های تقویم وقتی به سالروز میلاد قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) که می‌رسد مزین به نام روز جانباز می‌شود .

جانبازان شهدای زنده‌ای هستند که با اقتدا به جانباز  عاشورا جان خود را در طبق اخلاص نهاده و درس ایثار و شهادت را از او آموختند.

جانبازانی که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از آنان به‌عنوان شهیدان زنده‌ یاد می‌کند، شیفتگانی که با سلاح ایمان، عقیده و معنویت دست از تمام وابستگی‌های زندگی شسته و به ستیز و نبرد با دشمنان قسم‌خورده اسلام، انقلاب و دفاع از اهداف و ارزش‌های متعالی اسلام پرداخته‌اند.

دوران 8 ساله دفاع مقدس جانبازان و شهدای زنده بسیاری را برای نسل جوان امروز به یادگار نهاده تا همگان بدانند که این انقلاب ادامه راه قیام عاشورایی سیدالشهدا(ع) و 72 شهید دشت کربلا است.

جانبازان مردانی از جنس صبر و اسطوره‌ای از جنس مقاومت هستند، آنها سند زنده‌ای از ایثارگری و ترجمان بی‌بدیل جان‌فشانی و فداکاری در راه حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

هنوز بر عهدی که بسته بود وفادار بود و آرزویش این بود که در مسیر زندگی قدمی جز حق برندارد. بغض، اشک و لبخند توأم با هم نشان از ضعفی بود در برابر اراده این پولاد مردان تاریخ جنگ مردانی از جنس صبر و اسطوره‌ای از جنس مقاومت.

 وقتی شما می‌آیید بوی رهبر برای ما می‌آید، قدم رنجه کرده و قدم بر روی چشمان ما گذاشته‌اید و تشریف آوردید، برای ما دعا کنید تا عاقبت به خیر و سربلند بیرون آییم.

این سخنان جانباز 70 درصد نصرآبادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی است.

جانبازی که 36 سال از عمرش را بر صندلی سرد ولیچر تکیه زده و شبی نیست که از درد خوابی راحت داشته باشد.

باوجود همه دردها از نماینده ولی فقیه در استان می‌خواهد برایش دعا کنید تا در این دنیا سر بلند بوده و در آخرت پیش امام و شهدا شرمسار نباشد.

جانباز نصرآبادی، 10 اردیبهشت در عملیات بیت المقدس قطع نخاع شد و اکنون 36 سال است که دردها را تحمل می‌کندو در درد دل با آیت‌الله عبادی گفت: در این سالها حتی یک شب را راحت و بدون درد به صبح نرساندم اما باز هم خدا رو شکر.

اشک در چشمانش حلقه بسته و دستی بر چشم می‌کشد و سر را بالا می‌آورد و می‌گوید: وقتی شهدای گمنام را می‌آوردند با خودم  می‌گفتم خوش به سعادت شما، شهدا چه جایگاه، سعادت و احترامی دارید  اما من 36 سال یک لحظه هم راحت نبوده و این مرا عذاب می‌دهد.

وی خطاب به آیت‌الله عبادی اظهار داشت: شما برایم دعا کنید این همه سختی و درد و رنج با بی‌بصیرتی و بی‌توجهی بر باد ندهیم تا پیش امام و شهدا شرمنده نشویم.

جانباز 70 درصد بیرجندی گفت: چند روز گذشته سر خاک یکی از شهدا رفتم با خود گفتم خوشا به حال شما، شما رفتید اما من روزی که در جنگ ترکش خوردم طحال، کلیه و چند مهره نخاعم رفت و با این همه سختی، زخم و زبان‌ها و تهمت‌هایی که می‌بینیم و می‌شنوم اگر دست خالی برویم سخت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار صمیمانه اظهار داشت: مدتها در دلم بود تا به دیدار شما بیایم و امروز توفیقی نصیبم شد که به دیدار شما بیایم  و شما مایه افتخار هستید.

آیت‌الله عبادی با اشاره به جمله اخیری رهبری درباره نیروهای اطلاعاتی بیان کرد: توفیقاتی که شما دارید بخش عظیمی از آن مربوط به خانواده‌ها است چون اجر خانواده جانبازان از شهدا کمتر نیست و جهادی که خانواده‌های انجام می‌دهند استثنایی است.

وی افزود: هیچ کس از خدا امانتدارتر نیست و بر شما این مقام گوارا باشد و اینکه خدا راضی باشد مهم است و امیدوار باشید که خداوند به خاطر تحمل سختی‌ها و دردها به شما پاداش می‌دهد.

جانباز 70 درصد دیگر مهرنیا است که با دیدن نماینده ولی فقیه در استان بسیار ابراز خرسندی و خوشحالی می‌کند.

مهرنیا در دیدار با نماینده ولی‌فقیه گفت: برایم مایه سرافرازی است که در خدمت شما هستم.

جانباز 70 درصد بیرجندی در ایام شعبان و در عملیات والفجر 10 جانباز شده و سالهاست که بر روی صندلی چرخ‌دار می‌نشیند.

مهرنیا بیان کرد: آن زمان بر حسب احساس وظیفه عازم جبهه شدیم و درحال حاضر هم در خدمت جانبازان بوده و در شرکت اقتصادی سرمایه‌گذاری همکاری داریم و از دوران راهنمایی در سال 60 تا 67 در جنگ بودم.

وی افزود: بعد از مجروحیت و بهبود زخم‌ها برای ادامه تحصیل اقدام کردم و کارشناسی فقه مبانی خواندم و به جبهه اقتصادی پیوستم چون معتقدم اقتصاد خراب است و در جامعه رها شده است و بچه‌های مردم بیکارند و آسیبها نیز زیاد است که باید در این زمینه تدابیری اندیشید.

عبادی خطاب به این جانباز 70 درصد گفت: شما اسناد انقلاب و حقانیت انقلاب هستید و خداوند به شما اجر بدهد که شما با خدا معامله کردید.

وی افزود: امروز یکی از جبهه‌های مقاومت، جبهه اقتصادی است و اینکه شما با این وضعیت می‌توانید در این راه گام بردارید و خدمت کنید مهم است و امیدواریم شرایطی پیش آید که همه پیروزی نهایی را با چشمان خود ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: همه منتظرند شرایطی در دنیا پیش آید تا به ظلم ستمگران پایان داده شود و امید داریم آن روز را هم ببینیم و همه دردها التیام یابد.

وی اظهار داشت: معیارخوبی، انجام وظیفه است و تمام بدی‌ها محصول شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و وظیفه است  و انجام وظیفه بسیار مهم است که امیداریم همه ما این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما