شناسهٔ خبر: 25133629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون استاندار عنوان کرد:

مولفه های توسعه اقتصادی استان به درستی کارشناسی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: هدایتگری ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این استان از اولویت های اساسی است که با جدیت دنبال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، سعید فرخی در نشست برنامه ریزی برای انجام اقدامات تاثیرگذار در بخش های اقتصادی استان، افزود: مولفه های توسعه اقتصادی استان در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی باید به درستی کارشناسی شود و نیاز است که دستگاه های اقتصادی استان کانون های تمرکز توسعه ای را در هر یک از این بخش ها مشخص کرده و برنامه هدایتگر موثری را در پیشبرد امور ارائه دهند.

وی ادامه داد: اولین ویژگی ترسیم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی استان باید باید تطابق آن ها با توانمندی و ظرفیت های منطقه ای باشد و از انجام برنامه های مقطعی و فاقد پیوستار مطالعاتی پرهیز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: توسعه متوازن بخش های کشاورزی و صنعتی این استان نیازمند همدلی دستگاه‌های دولتی و نهادهای خصوصی و همراهی صاحبان اندیشه و دانش است و سهم و جایگاه دانشگاه ها در راهبردهای اقتصادی استان باید تقویت شود.

فرخی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مصداق فرهنگ ‌سازی و حرکت جامعه به سمت تولید داخلی و اشتغال است و دستگاه های اقتصادی استان وظیفه دارند همه ظرفیت های خود را در راستای تحقق این مهم به کار گیرند.

وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی و دومین قطب صنایع مادر تخصصی در کشور و با ذخایر معدنی غنی باید در ارائه الگوهای هدایتگری ظرفیت های اقتصادی در کشور پیشتاز باشد.

نظر شما