شناسهٔ خبر: 25133614 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

دلیل حضور فرزند میرکریمی در مدیریت اجرایی جشنواره جهانی فیلم فجر

قائم‌مقام سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به حواشی مطرح شده درباره حضور فرزند رضا میرکریمی در مدیریت اجرایی این جشنواره پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

محمد صلواتی فرد قائم مقام دبیر سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس ، درباره وضعیت جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: به این موضوع اعتقاد ندارم که باید مسئولان برگزاری یک جشنواره از حسن برگزاری جشنواره صحبت کنند. این جشنواره یک جشنواره 36 ساله است که چهار سال است نهال جشنواره جهانی فیلم فجر را جرأت کرده اند و کمی آن طرف تر کاشته اند. شاید اگر بخواهیم درباره جشنواره جهانی فیلم فجر صحبت کنیم، باید چهار سالی که به صورت جداگانه برگزار شده است، مورد ارزیابی قرار دهیم. 

وی ادامه داد: در بازه زمانی که جشنواره ملی و جشنواره جهانی به صورت جداگانه برگزار می شد، ما برای دعوت از مهمانان خارجی مشکل داشتیم و باید تمام وسایل رفاهی مهمانان خارجی را فراهم می کردیم که در این جشنواره حضور پیدا کند؛ اما امروز به نقطه ای رسیده ایم که بسیاری از مهمانان خارجی مشتاق هستند که در این جشنواره حضور پیدا کنند. حدود نیمی از مهمانان خارجی که در سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کرده اند، خود هزینه بلیط هواپیمایشان را پرداخت کرده اند و در باقی هزینه ها هم جشنواره تنها کمک هزینه ای به آنها پرداخت کرده است. 

قائم مقام دبیر سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پاسخ به انتقاد برخی رسانه ها نسبت به حضور فرزند رضا میرکریمی در گروه اجرایی جشنواره اظهار کرد: به نظرم این انگاره اشتباهی است که اگر یک نفر پدرش مدیر مکانی است، نباید خود در آن فضا حضور داشته باشد. محمدصادق میرکرمی در کارهای اجرایی یکی از بهترین اشخاصی است که می شناسم و اگر خودتان هم کارهای او را در جشنواره مورد بررسی قرار بدهید، متوجه می شوید که کار بسیار دشواری دارد. 

میرکریمی هم قبل تر به یکی از رسانه ها درباره حضور فرزندش گفته بود: پسر من با ما همکاری می کند. حدود ۵۰۰ نفر درگیر جشنواره هستند و به جشنواره کمک می کنند و پسر من در بخش لجستیک کار می کند هم امین من هست و هم شخصیت کاردان و کار بلدی است و واقعاً براساس شایستگی آدم ها را انتخاب کردم و چند باری که ایشان به خاطر همین حاشیه هایی که ایجاد شده بود به خاطر فضای کاری بهتری که داشت می خواست اینجا را ترک کند؛ اما بقیه مدیران نگذاشتند چون توانایی های ایشان را دیده بودند و دوست داشتند که همکاری ادامه داشته باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما