شناسهٔ خبر: 25133601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سفیر جمهوری بنین در ایران:

مردم آفریقا کمتر چهره سال های اخیر ایران را می شناسند

سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در آفریقا ناشناخته است در حالی می تواند فرصت های بکر در تقویت همکاری های دوجانبه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، نعیم آکیبو  در جریان سفر 2 روزه به استان مرکزی در بدو ورود به شهر اراک، افزود: سرعت توسعه و بالندگی ایران در سال های گذشته مناسب بوده اما، مردم کشورهای مختلف قاره آفریقا اطلاعات اندکی از بسترهای توسعه ایران دارند.

وی ادامه داد: مردم آفریقا کمتر چهره سال های اخیر ایران را می شناسند و نیاز است سطح پیشرفت ها در سایه برنامه هدفمندی برای آنان تشریح شود.

سفیر جمهوری بنین در ایران اظهار کرد: مردم آفریقا تجربه های تلخی را در برخی از مراودات تجاری با غرب دارند و تمایل برای توسعه روابط تجاری در صورت معرفی ظرفیت های صنعتی و کشاورزی ایران در نقاط مختلف آفریقا بالا است و ایران باید از این فرصت به درستی بهره بگیرد.

آکیبو اضافه کرد: بیشتر مراودات تجاری کشورهای آفریقایی اکنون با امارات، چین و کره جنوبی است و ایران با معرفی ظرفیت های خود می تواند بازار هدف مناسبی را در زمینه های مختلف در این قاره تصاحب کند.

وی یادآوری کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و مسئولان اقتصادی ایران باید با برنامه های هدفمند و نیازسنجی اصولی برای ایجاد و توسعه بازار در قاره آفریقا بکوشند.

سفیر جمهوری بنین ادامه داد: هدف از سفر به استان مرکزی بازدید از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و محصولات گلخانه ای این استان است چراکه کشور بنین در این بخش ها نیازمند شرکای سرمایه گذاری و محصولات با کیفیت است و استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های مهم صنعت و کشاورزی ایران می تواند در این زمینه نقش افرین باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: توسعه مراودات تجاری با کشورهای مختلف قاره آفریقا از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است.

سعید فرخی افزود: این استان در بخش کشاورزی و دامداری مستعد است به طوری که در میزان تولید بیشتر محصولات کشاورزی بیش از 2 برابر مصرفش دارد.

وی ادامه داد: تنوع آب و هوایی، دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، نیروی کار نامحدود و ارزان قیمت از دیگر ویژگی های استان مرکزی برای سرمایه گذاری خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار کرد: شرایط ایده آل سرمایه گذاری سبب شده که تیم های تجاری از نقاط مختلف جهان برای سرمایه گذاری وارد استان مرکزی می شوند که بسیاری از آن ها نیز در حال ساخت کارخانه و یا سرمایه گذاری مشترک با طرف ایرانی هستند.

وی یادآوری کرد: این استان با تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین، بیش از یک سوم بنزین مصرفی کشور ایران را تامین می کند.

 

نظر شما