شناسهٔ خبر: 25133545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

۱۷۰ پروژه بهداشتی و درمانی در استان یزد بهره‌برداری می‌شود

یزد ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از بهره برداری ۱۷۰ پروژه بهداشتی و درمانی در راستای تحقق عدالت سلامت در مناطق شهری و روستایی استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا میرجلیلی ظهر بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه در حوزه سلامت استان یزد، ۱۰ هزار نفر در حال تلاش شبانه روزی هستند، اظهار داشت: بسیاری از این نیروها بیش از میزان استاندارد فعالیت می‌کنند تا به مردم و بیماران خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به افزایش شاخص امید به زندگی و مقایسه آن در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شاخص امید به زندگی قبل از انقلاب ۵۱ تا ۵۲ سال بود که این میزان اکنون به ۷۶ سال رسیده است.

میرجلیلی با بیان اینکه در زمینه برخی شاخص‌های سلامت نیاز به کار و ارتقاء شاخص داریم، بیان کرد: برای ارتقاء شاخص‌های سلامت نیاز به مشارکت اجتماعی داریم و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از رسانه‌ها خواست: هم به سلامت خود و هم به سلامت نسل‌های آینده کمک کنند و با تزریق آرامش به جامعه، مردم را در ارتقاء سواد سلامت همراهی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان شهید صدوقی، ۱۲۸ تخت برای خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی تجهیز و راه اندازی شده است، افزود: ۱۷۰ پروژه دیگر نیز در راستای تحق عدالت سلامت در شهرها و روستاهای استان یزد اجرا می شود.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: این پروژه ها هم اکنون در مناطق مختلف استان یزد راه اندازی شده که ۴۰ مورد آن تکمیل شده و در اردیبهشت ماه جاری با حضور وزیر بهداشت راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: تا ۲۲ بهمن بخش عمده ای از این پروژه ها راه اندازی می شود که امیدواریم با بهره برداری از آنها، عدالت سلامت در استان یزد محقق شود.

نظر شما