شناسهٔ خبر: 25133355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

مکان یابی برای اسکان اضطراری در شهرهای قزوین انجام می شود

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برای اسکان اضطراری در شهرها و شهرستانهای استان مکان یابی لازم صورت گرفته تا این طرح عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش های همگانی در راستای چرخه مدیریت بحران و پیشگیری، آمادگی و پاسخگویی و بازتوانی نیروها روز یکشنبه در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

ایرج زاهدپور در این جلسه گفت: سال گذشته با انواع بلایای طبیعی و حوادث دریایی، هوایی و زمینی بسیار سخت و پر فرازونشیب بود که با هماهنگی و مدیریت منسجم در استان با کمترین چالش روبرو شد.

وی اضافه کرد: کشور ما در منطقه ای پر حادثه واقع شده لذا باید همواره برای هر حادثه ای آماده باشیم و راههای مقابله با کاهش آسیب ها را بدانیم تا کمترین آسیب را داشته باشیم.

زاهدپور اظهارداشت: در سال گذشته با حوادثی چون سیل در اسفرورین، برف و یخبندان در جاده ها، سرمازدگی در باغات و مزارع روبرو شدیم اما در یک هماهنگ منطقی توانستیم خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانیم و بهترین عملکرد ما در کولاک اخیر بود.

وی گفت:درحادثه زلزله کرمانشاه نیزدستگاههای اجرایی بموقع واردکار شدند وسپاه و بنیاد مسکن در آواربرداری و بازسازی بسرعت عمل کرد و بر اساس ارزیابی انجام شده در این حادثه نیز قزوین بسیار موفق عمل کرده است.

فعالیت ۱۴ کارگروه تخصصی در مدیریت بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴ کارگروه تخصصی در مدیریت بحران تشکیل شده که کارهای امدادی، آموزش همگانی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری مانورهای امدادی و تخصصی امسال هم باید در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گیرد تا آمادگی ادارات حفظ شود و نشاط لازم را در مقابله با حوادث داشته باشیم.

زاهدپور گفت: نیمی از مباحث مدیریت بحران مربوط به آموزش است و ما نیز در یک اقدام هماهنگ تا سال ۱۴۰۰ برنامه آموزشی خوبی را تدوین کرده ایم که اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا وضعیت آموزش های تخصصی اصلاح نشود نمی توان به نتایج کار امیدوار بود و به موفقیت دست یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: دبیرخانه ارزیابی کشور در استان مستقر شده و منابع آموزشی در اختیار استان است و هر دستگاهی که به آموزش خاصی نیاز داشته باشد آماده برگزاری آن هستیم.

زاهدپور اظهارداشت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، اطلاع رسانی دقیق و بموقع، دادن آمار یکسان و هماهنگ در مواقع بروز حوادث، از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: با ثبت تردد ۲۳ میلیون خودرو در استان در ایام نوروز اهمیت مواصلاتی قزوین مشخص می شود و در این راستا با برنامه ریزی انجام شده شاهد کاهش سوانح منجر به فوت در این مسیر هستیم.

زاهدپور گفت: برای اسکان اضطراری در همه شهرها و شهرستانها در ۲۰ روز آینده مکان یابی صورت خواهد گرفت.

نظر شما