شناسهٔ خبر: 25133347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«در جستجوی طبیعت» در خانه وارطان رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب«در جستجوی طبیعت» نوشته ادوارد ویلسون با ترجمه کاوه فیض‌الهی در خانه وارطان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اولین نشست دوره جدید «پنجشنبه صبح‌های بخارا» درساعت نه صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری در «خانه وارطان» واقع در میدان فلسطین، با همکاری مجله بخارا و نشرنو به مناسبت انتشار کتاب «در جستجوی طبیعت» تالیف ادوارد ویلسون و ترجمه کاوه فیض‌اللهی با حضور عبدالحسین وهاب‌زاده، نصرالله پورجوادی، محمد دروی، کاوه فیض‌اللهی، مانیا شفاهی، آزاد عندلیبی و علی دهباشی برگزار می شود.
 
کتاب«در جست‌وجوی طبیعت»، مقدمه‌ای خواندنی و قابل فهم برای آشنایی با یکی از بااستعدادترین و مشهورترین دانشمندان جهان است. ادوارد ویلسون، شاید بیش از هر دانشمند دیگری در روزگار ما، جانوران را در زیستگاه طبیعی‌شان زیر نظر گرفته و قوانین حاکم بر رفتار و سازمان اجتماعی و روابطشان را با محیط دریافته است. او اما نه‌فقط در پی آنچه این یافته‌ها درباره خودِ این جانوران به ما می‌گویند که در پی چیزی ا‌ست که می‌توانند دربارهٔ «طبیعت انسان» و رفتار گونهٔ ما به ما بگویند. او جهان را تماشا کرده است تا انسان را بنگرد. ویلسون نتایج جذاب و گاه شگفت‌انگیز بررسی‌هایش را به‌واسطهٔ کتاب‌هایی فوق‌العاده همچون تنوع حیات و طبیعت انسان و زیست‌شناسی اجتماعی با خواننده عام در میان گذاشته است.
 
 نثر جذاب و دقیق و روان او درباره موضوعات پیچیده دو جایزه پولیتزر برایش به ارمغان آورده و ستایش دانشمندان و خوانندگان سرتاسر جهان را برانگیخته است. این کتابِ بنیادی، از مجموعه کتاب‌های«کتابخانهٔ طبیعت انسان» نشر نو است. بنا بر ‌باور استادان زیست‌شناسی و محیط‌زیست، مطالعه، درک ‌و دریافت این کتاب برای هرکس که دغدغه‌های زیست‌محیطی و انسان‌شناختی دارد سودمند و بلکه ضروری‌ است.
 
نشر نو، کتاب «در جستجوی طبیعت» را در سال ۱۳۹۷ را، با جلد گالینگور به قیمت ۲۸۰۰۰ تومان، منتشر کرده است.

آدرس محل رونمایی: میدان فلسطین، طالقانی‌غربی، ضلع جنوبی خیابان طالقانی، پلاک ۵۱۴
 
 

نظر شما