شناسهٔ خبر: 25133225 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو فدراسیون جهانی تکواندو:

رقابت های جام فجر سکویی برای رسیدن تکواندوکاران به سطوح جهانی است

کرج-ایرنا-ناظر فنی فدراسیون جهانی تکواندو گفت که رقابت های بین المللی جام فجر، سکویی برای رسیدن تکواندوکاران به سطوح بالای جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، راجندان موتوسامی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر در کرج در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در این رقابت ها، تکواندوکاران سعی می کنند تا با نشان دادن خود به سطوح بالای جهانی و رنکینگ بهتری دست یابند.
وی اضافه کرد: به طور معمول، مسابقات G1 در سطح متوسط برگزار می شوند، این در حالی است که در رقابت های جام فجر تاحدودی فراتر از سطح متوسط بوده و این برگرفته از تلاش کادر اجرایی و برگزار کنندگان است.
موتوسامی گفت: در این دوره از رقابت ها بیشتر کشورهای منطقه حضور دارند و ایران می تواند به عنوان یک بزرگتر برای توسعه و پیشرفت تکواندو در خاورمیانه نقش تاثیرگذاری ایفا کند.
وی ادامه داد: در صورتی که بتوان شرایطی فراهم کرد که در آینده کشورهای بیشتری در این رقابت ها حضور یابند، سطح مسابقات بالاتر خواهد رفت.
استاد بزرگ تکواندو جهان نیز با بیان اینکه ایران از قدرت های اصلی تکواندو جهان است گفت: حضور 19 تیم از 13 کشور در این مسابقات، توانسته سطح فنی مطلوبی را برای برگزاری رقابت ها رقم بزند.
شین چال کانگ افزود: ایران از قدرت های اصلی تکواندو جهان است و تیم های دیگر شرکت کننده در جام فجر شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی نخواهند داشت.
وی ضمن تشکر از مردم ایران و استان البرز برای مهمان نوازی در این دوره از رقابت ها اظهار داشت: تکواندو سمبل ورزش کرج و یکی از موفق ترین رشته های ورزشی در استان البرز است و حضور تماشاگران نیز نشان دهنده همین مسئله است.
بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در بخش مردان و دهمین دوره این مسابقات در بخش زنان با حضور 187 تکواندوکار از روز شنبه به مدت 2 روز در سالن انقلاب شهر کرج در حال برگزاری است.
در این دوره از رقابت ها، 20 تیم از کشورهای عراق، ایران، افغانستان، لبنان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، قزاقستان، عمان و هند شرکت دارند.
در بخش زنان، تیم ایران توانست، عنوان قهرمانی دهمین دوره مسابقات بین المللی جام فجر را کسب کند.
ایران با کسب 56 امتیاز قهرمان شد و تیم های آذربایجان و افغانستان نیز به ترتیب مقام دوم و سومی را کسب کردند.
همچنین رقابت های تکواندو باشگاه های آسیا در روزهای 3و 4 اردیبهشت، با حضور ناظر فنی فدراسیون جهانی به میزبانی البرز برگزار می شوند.
استان البرز دارای 37 هزار و 854 تکواندو کار در گروه های مختلف سنی است.
7414/1535

نظر شما