شناسهٔ خبر: 25133168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

لوازم خانگی از اول اردیبهشت گران شد

یک تولیدکننده لوازم خانگی گفت: نوسانات نرخ ارز و تشدید مشکلات واحدهای تولیدی در افزایش قیمت تمام شده کالا باعث شده تا از اول اردیبهشت ماه سال جاری قیمت این محصولات افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت:  با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه تولیدکننده لوازم خانگی رشد قابل توجهی پیدا کرده است، اظهار داشت: بخشی از ورق های فولادی مورد نیاز این صنعت تعرفه 26 درصدی داشت که در تعرفه های جدید به 20 درصد کاهش پیدا کرده اما این میزان کاهش به هیچ عنوان جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست.

وی با بیان اینکه تعرفه بخشی از مواد اولیه به دلیل عدم تولید داخلی 5 درصد بود، افزود: متأسفانه تعرفه این مواد را از 5 به 20 درصد رسانده اند در این شرایط آیا تولیدکننده امکان فعالیت دارد؟

این تولیدکننده لوازم خانگی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز هم بر حجم مشکلات ما اضافه کرده است، افزود: در حال حاضر نمی دانیم تسویه حساب های ارزی خود را با کدام نرخ دلار پرداخت کنیم کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست. حتی در قیمت گذاری محصولات هم بلاتکلیف هستیم.

فتاحی با بیان اینکه افزایش قیمت تمام شده کالا باعث شده بود از سال گذشته تقاضای افزایش قیمت داشته باشیم، تصریح کرد: از اول اردیبهشت قیمت محصولات خود را 4 تا 5 درصد افزایش داده ایم، اما این موضوع راهکاری برای حل مشکلات ما نیست و دولت باید یک تدبیر جدی را برای کمک به تولیدکنندگان داخلی به کار گیرد.

به گزارش تسنیم، طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوزام خانگی نیز در همین ارتباط با اشاره به افزایش قیمت 7 تا 10 درصدی قیمت لوازم خانگی از ابتدای اردیبهشت گفته است: کارخانجات از بهمن‌ماه سال گذشته خواستار افزایش قیمت بودند که با مخالفت سازمان حمایت مواجه شدند و مقرر شد با دستور معاون اول رئیس جمهور تا پایان فروردین 97 هیچ یک از تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت را نداشته‌ باشند.

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران و مشکلاتی که برای تأمین مواد اولیه و نرخ ارز وجود دارد تولیدکنندگان خواستار افزایش نرخ‌ها شده‌‌اند و این افزایش از اول اردیبهشت اعمال شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما