شناسهٔ خبر: 25133150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرازی از پیام امام به فرماندهان سپاه

شما آیینۀ مجسم مظلومیتها و‏‎ ‎‏رشادتهای این ملت بزرگ در صحنۀ نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان دفاع‏‎ ‎‏مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، عبدالله گنجی به بهانه  دوم اردیبهشت  سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

فرازی از پیام امام به فرماندهان سپاه در پایان جنگ تحمیلی و نه ماه قبل از ارتحال را در زیر می خوانید.

"شما آیینۀ مجسم مظلومیتها و‏‎ ‎‏رشادتهای این ملت بزرگ در صحنۀ نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان دفاع‏‎ ‎‏مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید. شما یادگاران و‏‎ ‎‏همسنگران و فرماندهان و مسئولان بیداردلانی بوده اید که امروز در قرارگاهِ محضر حق‏‏مأوا گزیده اند.

یادداشت دیگری از عبدالله گنجی را بخوانید:

روشنفکران رمانتیک در قدرت

هدیه روحانی به سپاه در روز ارتش

و از آنجا که من بین خودم و شما فاصله ای نمی بینم و سخن دل شما و همۀ‏عاشقان انقلاب اسلامی را پیش از اینکه به کاغذ و قلم کشیده شود درک می نمایم، تصور‏‎ ‎‏می کنم که شما به خاطر آن غرور مقدس و آن روح پرحماسه ای که سالها در میدانهای‏‎ ‎‏نبرد و در هنگامۀ آتش و خون و از دل صخره های صعب مشکلات در فضای سرد و گرم‏‎ ‎‏حوادث آبدیده شده است و همۀ ذرات وجودتان با شجاعت و بیقراری عجین گردیده،‏‎ ‎‏از سکون و آرامش رنج ببرید و دلتان در همان حال و هوای خیمۀ جنگ بتپد، و چه بسا از‏‎ ‎‏خود بپرسید که در شرایط صلح چه نیازی به وجودِ ما است که این هم از برکات معنویت و‏‎ ‎‏تحول در کشور ما است که پس از هشت سال دفاع مقدس خود احساس خستگی‏‎ ‎‏نمی کنید. ولی من به طور جِدّ و اکید می گویم که انقلاب و جمهوری اسلامی و نهاد‏‎ ‎‏مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که بحق از بزرگترین سنگرهای دفاع از ارزشهای‏‎ ‎‏الهی نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود یکایک شما نیازمند است، چه صلح باشد و چه‏‎ ‎‏جنگ."

نظر شما