شناسهٔ خبر: 25133123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل

۱۱.۵ میلیون دلار رکورد صادرات تعاونی های استان اردبیل در سال96

قاسم رحیمی صادرات کل تعاونی های استان طی سال گذشته را ۱۱.۵ میلیون دلار برشمرد و یادآور شد: هم اکنون هزار و ۵۵۲ تعاونی با بیش از ۸۲۷ هزار عضو در این استان فعالیت می کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،قاسم رحیمی  در جلسه شورای مبادلات مرزی استان افزود: در حال حاضر ۱۴ تعاونی مرزنشینان با ۱۷۰ هزار عضو در استان اردبیل فعالیت می کند.

وی با اشاره به مشکلات و محدودیت های این تعاونی ها در بحث صادرات افزود: عدم توان مالی تعاونی های مرزنشینان جهت ورود مستقیم به این حوزه، عدم فرهنگسازی و همکاری اعضا تعاونی‌ها در خصوص نحوه مشارکت اقتصادی و موضوع فعالیت از مشکلات اصلی تعاونی‌های مرزنشیان استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد که با توجه به بنیه مالی ضعیف شرکت‌های تعاونی مرزنشینان، این شرکت‌های تعاونی در قالب قرارداد مشارکتی با تجار توانمند از ظرفیت موجود بهره مند شوند.

وی در عین حال صادرات کل تعاونی های استان طی سال گذشته را ۱۱.۵ میلیون دلار برشمرد و یادآور شد: هم اکنون هزار و ۵۵۲ تعاونی با بیش از ۸۲۷ هزار عضو در این استان فعالیت می کنند.

رحیمی با اشاره به صادرات محصولات تعاونی های استان به هفت کشور همسایه و منطقه تصریح کرد: عراق، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، سوریه، افغانستان و روسیه هفت کشور مقصد صادراتی بوده است.

وی عمده محصولات صادر شده به کشورهای همسایه را محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، میوه جات،  لوازم خانگی و مواد پلاستیکی برشمرد.

 

نظر شما