شناسهٔ خبر: 25133090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برلین و بغداد به منظور بازگرداندن پناهجویان عراقی همکاری می‌کنند

دولت‌های آلمان و عراق در زمینه مسائل مربوط به آموزش و کارآفرینی همکاری هر چه بیشتری خواهند داشت تا زمینه برای باز گرداندن پناهجویان عراقی از آلمان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان قصد دارد در قالب توافقی با بغداد زمینه را برای بازگشت هر چه بیشتر پناهجویان به عراق را فراهم کند.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «تسایت»، «گرد مولر» وزیر توسعه آلمان امروز یکشنبه در جریان سفر به عراق  به همکاری هر چه بیشتر با دولت این کشور تاکید کرد.به این ترتیب ایجاد شغل و آموزش باید زمینه‌ساز بازگشت هر چه بیشتر عراقی‌ها به کشورشان شود.

دولت آلمان در نظر دارد که به این وسیله تا 10 هزار تبعه عراقی را از آلمان به عراق باز گرداند. به همین منظور برلین و بغداد باید همکاری‌های گسترده‌ای را پیگیری کنند.  قرار است به این منظور دو مرکز مشاوره برای پناهجویان مرد و زن در خاک عراق افتتاح کنند.

بر طبق برنامه امروز عصر مولر نخستین مرکز برای بازگشت افراد در غرب آسیا را در اربیل افتتاح می‌کند. مولر در این مورد گفت: «با این اقدام می‌خواهیم که به افراد این امکان را بدهیم که به صورت آزادانه به کشورشان بازگردند نه اینکه احساس بازنده بودن داشته باشند.»

بر طبق اطلاعاتی که وزارت توسعه آلمان در اختیار گذاشته است از مجموع 240 هزار عراقی که در آلمان زندگی می‌کنند،  حدود 12 هزار نفر نیازمند بازگشت به کشورشان هستند.

انتهای‌پیام/م

نظر شما