شناسهٔ خبر: 25132552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خرم‌آباد|مهم‌ترین عاملی که سلامت انسان‌ را به خطر می‌اندازد سلب آرامش در جامعه است

R41450/P41362/S6,72/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امروز مهم‌ترین عاملی که سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد سلب آرامش و نشاط در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت اظهار داشت: طی چند سال اخیر جهش‌های خوبی از نظر کیفی و کمی در زمینهٔ سلامت صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه سلامت به سبک صحیح زندگی و رفتار درست انسان بستگی دارد افزود: در اسلام موارد زیادی برای درست کردن سبک زندگی انسان‌ها آمده است تا رفتارهای مادی و معنوی افراد تغییر یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به دستوراتی که دین برای اصلاح رفتارها آورده است عنوان کرد: نتیجه انجام این دستورات سلامت افراد بوده و زمانی سلامت جامعه تضمین می‌شود که سبک زندگی افراد صحیح باشد؛ اسلام رفتارهای مضر برای سلامتی را نهی کرده و برای سلامت جنبه سلبی و اثباتی وارد کرده و فقها نیز در این راستا هر چیزی را که برای سلامتی مضر باشد حرام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عوامل معنوی سلامت در قرآن بیان‌شده است تصریح کرد: امروز‌ سلامت تنها به‌سلامت جسم منتهی نمی‌شود و سلامت روانی و شغلی، روحی و ذهنی مهم‌تر از سلامت جسم برشمرده می‌شود چراکه امروز مهم‌ترین عاملی که سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد سلب آرامش و نشاط در جامعه است.

میرعمادی با تأکید بر اینکه عامل اصلی آسایش و آرامش دعا و نیایش است بیان کرد: در هیچ دینی به‌اندازه اسلام به‌سلامتی اهمیت داده نشده و این در حالی است که اسلام مسئله سلامت و امنیت را به‌عنوان مهم‌ترین ارکان خوشبختی و سعادت برشمرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در انقلاب اسلامی شاهد پرورش نیروهای انسانی متخصص در زمینهٔ سلامت هستیم به‌طوری‌که در هیچ‌کدام از کشورهای پیشرفته دنیا به‌اندازه ایران طی این 40 سال نیروی متخصص تربیت نکرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: همچنین امروز می‌بینیم که سخت‌ترین و دقیق‌ترین عمل جراحی مغز و اعصاب در ایران انجام می‌شود که نشان‌دهنده افزایش و رشد سطح علمی و مهارت‌های پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت است.

وی به تولید کتب پزشکی و مطرح‌شدن مقالات پزشکی ایران در سطح بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز 96 درصد از داروهای موردنیاز در کشور خودمان تولید می‌شود و حتی مقداری نیز به کشورهای دنیا صادر می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت افزود: این طرح یک افتخار بزرگ برای کشورمان است که سبب شد مردم هزینه‌های درمانی را کمتر بپردازند و باید تلاش شود که رضایت مردم همیشه از ارائه خدمات درمانی و بهداشتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما