شناسهٔ خبر: 25132370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری کرسی «نقد و بررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متاخران»

گروه دانشگاه ــ کرسی علمی ترویجی «نقد و بررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متاخران» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
برگزاری کرسی «نقد و بررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متاخران»
به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تقسیم‌بندی انواع شیوه‌های اعتبار سنجی، تعریف حدیث صحیح و نقد نظریات در چرایی تغییر شیوه اعتبار‌سنجی از جمله محور‌های اصلی این کرسی علمی ترویجی است که از سوی حجت‌الاسلام و‌المسلمین احسان سرخه‌ای، استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می‌شود.
 
سوالاتی همچون شیوه جدید اعتبارسنجی از سوی چه کسانی مطرح شده است؟ تحلیل شیخ بهایی از عوامل مؤثر در تغییر شیوه اعتبارسنجی احادیث چیست؟ تحلیل اخباریان از عوامل موثر در تغییر شیوه اعتبارسنجی احادیث چیست؟ چه نقد‌هایی بر توجیه شیخ بهایی وارد است؟ و آیا شواهدی برای اثبات مدعای اخباریان وجود دارد؟ از جمله سوالاتی است که ارائه کننده تلاش می‌کند در خلال مباحث خود بدان‌ها پاسخ گوید.
 
داوران این کرسی علمی ترویحی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسعدی، دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مهدی غلامعلی، استادیار دانشگاه علوم حدیث هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین دسیدمحمود طیب حسینی، دانشیار و مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان دبیر در این جلسه علمی حضور دارد.
 
یادآور می‌شود نشست علمی ترویجی «نقد و بررسی دیدگاه شیخ بهایی و اخباریان در علل تغییر شیوه اعتبارسنجی متأخران» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن شیخ صدوق موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به نشانی قم، اتوبان امام علی (ع) برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما