شناسهٔ خبر: 25132232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی دوم اردیبهشت بخوانید؛

تاکید روحانی بر صاحب اختیاری مردم/ خیاط در کوزه/ جنجال "دختر خوشگلا" و...

بازآماد یک فروند هواپیمای ترابری c-۱۳۰، تدوین ضوابط استفاده از پیام‌رسان‌ها در مرکز پژوهش‌های مجلس، فرار رو به جلو اردوغان برای جلوگیری از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، اولین مرکز ملی تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد ایران در فردو، موثرترین راه مقابله با سلاح‌های شیمیایی چیست؟، جزئیات دستگیری «سعید مرتضوی» در سرخرود مازندران، بازگشت «مهدی هاشمی» به زندان، انتخاب «عیسی امینی» به عنوان رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، واکنش خدائیان به اظهارات مولاوردی درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با انتشار مطلبی در اینستاگرام، نوشت: رفع انحصار و کمک به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. مردم حق انتخاب دارند و می‌توانند توامان در شبکه‌های مختلف اجتماعی فعالیت داشته باشند.

در جلسه شورای اداری استان ایلام نیز وزیر اطلاعات بر تسهیل امور اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تامین امنیت اقتصادی و پرهیز از اعمال غیر هوشمندانه که موجب نگرانی از سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود، تاکید کرد و گفت:مردم تامین کننده اصلی امنیت کشور هستند  و توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور شاداب و همیشگی مردم در صحنه است.

همچنین اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسایل ارزی کشور تاکید کرد: تامین نیازهای اساسی جامعه حیاتی‌ترین بخش سیاست‌های جدید ارزی است

یک فروند هواپیمای ترابری c-۱۳۰ توسط کارشناسان پایگاه هوایی شهید دوران بازآمد (اورهال) شد. امیر سرتیپ دوم خلبان منصور محمدی فرمانده پایگاه شهید دوران در مراسم رونمایی از هواپیمای ترابریc-۱۳۰ بازآماد شده گفت: این هواپیما که سال‌ها زمین گیر شده بود، به همت متخصصین و کارشناسان زبده و متدین پایگاه هوایی شهید دوران بازآمد (اورهال) شد و به ناوگان نیروی الهی هوایی پیوست.

در خصوص وظایف سپاه در چهلمین سال انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:سپاه برای اصل انقلاب پاسدار است و پاسداری را با جان انجام داده است. دریادار علی فدوی با بیان اینکه کشورهای منطقه هیچکدام قابل مقایسه با ایران نیستند، گفت: در سقف تکنولوژی دنیا در حوزه شناوری هستیم.

لاهوتی با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین درباره فضای مجازی، از تدوین ضوابط استفاده از پیام‌رسان‌ها در مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

همچنین سخنگوی هیات نظارت بر رفتار مجلس از احتمال ورود هیات نظارت به جنجال «دختر خوشگلا» خبر داد و گفت: در صورتی که درباره صوت منتشر شده از مجلس شکایتی صورت گیرد، هیات نظارت به بررسی این موضوع می‌پردازد.

علی لاریجانی نیز در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس با تاکید بر این که جانبازان شهدای زنده هستند، گفت که امروز در شرایط اقتصادی نسبتا حساس کشور نیازمند روحیه فداکاری و از خود گذشتگی در راه انقلاب هستیم.

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان طی هفته جاری به منظور شرکت و سخنرانی در نهمین نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهای مختلف از۵ قاره جهان که در شهر سوچی روسیه برگزارمی‌شود به این کشور سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز که به نیویورک سفر کرده است، در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز  در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های آمریکا برای آزادی شهروندانش که در ایران در بازداشت به سر می‌برند، با تاکید بر اینکهدستگاه قضایی ایران یک نهاد مستقل است، گفت: اگر آمریکا رویکرد خود را تغییر دهد، در آن صورت امکان گفت‌وگو درباره تبادل زندانیان وجود خواهد داشت.

ضیاء ‌یلماز کارشناس مسائل ترکیه موضوع فرار رو به جلو اردوغان برای جلوگیری از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه را مطرح و اظهارکرد: در حال حاضر آراء عدالت و توسعه در ترکیه در حال افول است و وضعیت به نفع این حزب نیست و آن‌ها می‌خواهند با برگزاری انتخابات زودهنگام به نوعی خود را از این وضعیت نجات دهند.

مرکز ملی تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد ایران در فردو اولین مجموعه تخصصی کشور در حوزه مواد است که امکان انجام آزمون‌های مورد نیاز بر روی نمونه‌های آلوده به ۴ مواد رادیواکتیو و پرتودیده را خواهد داشت. این مرکز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای کشور به ویژه بخش‌های مختلف چرخه سوخت هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر برخوردار است.

بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در مقاله‌ای با طرح این پرسش که موثرترین راه مقابله با سلاح‌های شیمیایی چیست؟ در خصوص حمله به سوریه به بهانه مقابله با تهدید سلاح شیمیایی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: با وجود انعقاد کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و سازوکار موثر چندجانبه برای راستی‌آزمایی تولید یا استفاده از سلاح‌های شیمیایی هنوز هم کشورهای معدودی هستند که مایلند هر گونه ادعای مربوط به این سلاح‌ها را یک‌جانبه و بر اساس روش‌های خودخوانده حل کنند.

 کمتر کسی است که سعید مرتضوی را نشناسد و این روزها بیشتر از گذشته معروفیت پیدا کرده است. چهره او و نامش بیش از هر چیز همه را به یاد خاطرات تلخ بازداشتگاه کهریزک و فوت جوانانی همچون روح الامینی، کامرانی و جوادی فر می اندازد و او امروز میهمان جدید این روزهای بند ۲۴۱ بازداشتگاه اوین شده است.

اخبار منابع آگاه حاکی از این است که سعید مرتضوی بازداشت و به زندان معرفی شده است. منابع آگاه تایید کردند که وی در یکی از استان های شمالی(مازندران) دستگیر و به بند ۲۴۱ زندان اوین معرفی شده است.

در همین ارتباط رییس کل دادگستری استان مازندران از جزئیات دستگیری «سعید مرتضوی» در سرخرود مازندران و اعزام وی به تهران خبرداد و گفت: محکوم خانه‌ای به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر و تحت الحفظ ساعاتی پیش به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

علی‌رغم اعلام جزییات دستگیری سعید مرتضوی از سوی رییس کل دادگستری استان مازندران، وکیل‌مدافع وی گفت: تا این لحظه اطلاعی ندارم که سعید مرتضوی بازداشت شده‌ یا خیر.سعید ایوبی همچنین از تقاضای «سعید مرتضوی» از رییس قوه قضاییه برای بازبینی پرونده‌اش خبر داد.

«مهدی هاشمی» که از روز چهارشنبه - ۲۹ فروردین ماه - به مرخصی سه روزه آمده بود، به زندان بازگشت وی که برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس خود در اوین بسر می‌برد، پس از پایان اولین مرخصی ۳ روزه در سال ۹۷، به زندان بازگشت.

انتخابات هیات مدیره دوره سی‌ام کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد و عیسی امینی بر کرسی ریاست نشست. رقابت برای سمت ریاست کانون وکلا، میان عیسی امینی و کامران آقایی بود.

امروز همچنین معاون حقوقی قوه قضائیه در تبیین چرایی حذف جبران خسارت معنوی از لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت در واکنش به اظهارات مولاوردی گفت: با توجه به پیش‌بینی ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ مبنی بر جبران ضرر و زیان‌های مادی و معنوی، ضرورتی به تکرار مقررات مشابه نیست.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یک شنبه) دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما