شناسهٔ خبر: 25131933 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ذوب آهن در اندیشه بازگشت به رده دوم جدول لیگ برتر

صاحب‌خبر -

هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر امروز در حالی با برگزار هشت بازی همزمان در شهرهای محتلف کشور پیگیری میشود که تکلیف سر و ته جدول هفته هاست که مشخص است. پرسپولیس قهرمانی اش مسجل کرده و سیاه جامگان به دسته یک سقوط کرده است.

در حساس ترین بازی ذوب آهن در اصفهان به مصاف پرسپولیس می رود.این دیدار برای قلعه نویی بازی مرگ و زندگی به حساب می آید. ذوب آهن که در رده سوم است برای باز پس گیری این مکان باید پرسپولیس را در خانه شکست دهد بازی رفت ۴ بر صفر در ورزشگاه آزادی به نفع پرسپولیس به پایان رسید.

در دیگر بازی همزمان سپیدرود در آخرین دیدار خانگی خود به مصاف تیم فوتبال فولاد خوزستان می رود.این مسابقه در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می شود. شاگردان علی کریمی هم همچنان با خطر سقوط مواجه هستند. اما آنها نیز برای قطعی شدن بقا در لیگ برتر از دو بازی پیش رو مقابل فولاد و پرسپولیس تنها یک امتیاز نیاز دارند. شاید سپیدرودی ها امروز این یک امتیاز را مقابل فولاد بگیرند  خیال خود و هواداران‌شان را راحت کنند.تیم سپیدرود رشت در حال حاضر با ۲۹ امتیاز در مکان سیزدهم و فولاد خوزستان نیز با ۴۳ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.

استقلال خوزستان هم به مصاف سپاهان می رود.هر دو تیم خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کنند. خوزستانی‌ها برای حفظ سهمیه لیگ برتری دست به هر ترفندی زدند و حتی تماشای این بازی را رایگان اعلام کردند. شاگردان ویسی تنها در حالی در پایان این بازی خیالشان به طور کامل برای بقا راحت می شود که خود از این بازی امتیاز بگیرند و نفت تهران در دیدار همزمان مقابل پارس جنوبی جم برنده از میدان خارج نشود.

در مشهد پدیده میزبان سیاه جامگان است. سقوط سیاه جامگان به لیگ یک هفته هاست که مشخص شده و پدیده هم هنوز حاشیه امنیت برای بقا در لیگ برتر ندارد. قطعی شدن بقای پدیده در گروی تنها یک امتیاز از دو هفته باقی مانده است و این به نظر کار سختی نمی آید.

رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد پیش از بازی با مشکی پوشان اظهار کرد: یک سال خیلی سخت را سپری کردیم و به دو هفته پایانی رسیدیم. امیدوارم بتوانیم امتیازات لازم را از این دیدار کسب کنیم. دیدار مقابل تیمی پر از انگیزه است. در لیگ هفدهم مشکی‌پوشان خوب بازی کرد اما با بدشانسی نتایج را واگذار کرد.فوتبال یک بحث جمعی است، نمی‌تواند تمام فشارها را مدیریت کند. باید هر عضوی از باشگاه به شکل یک پازل نقشش را ایفا کند. همه مشکلات در کنار هم سبب شد که نتوانیم موفق باشیم و به هدف خود در لیگ برسیم.فقط به این ۲ بازی فکر می‌کنم. قبل از بازی با نفت اتفاقات خوبی افتاد و مسئولان شهری و استانی سر تمرین تیم آمدند، امیدوارم این موضوع مستمر باشد.

در تبریز هم تراکتور میزبان صنعت نفت است . تراکتور این روزها شرایط خوبی ندارد و ساغلام می داند احتمال ادامه کارش در تراکتورسازی برای فصل بعد چیزی در حد صفر است و تنها انگیزه های او ثبت خاطراتی نسبتا خوش در آخرین روزهای حضورش در این تیم تبریزی برای هواداران آن است.

فراز کمالوند قبل از بازی صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی گفت: بازی مهم و حساسی برای هر دو تیم است. قرار بود سرمربی تراکتورسازی شوم اما نمی‌خواهم بگویم چرا نشد. البته من هیچ مذاکره ای با آجورلو نداشته‌ام.من هم فکر می‌کنم چاره برون رفت باشگاه تراکتورسازی از این وضعیت خصوصی‌سازی است. اگر این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود شرایط بهتر خواهد شد.لوسیانو پرییرا و ساکی فردا نمی‌توانند برای ما بازی کنند.

ارطغرول ساغلام هم پیش از بازی با صنعت نفت آبادان اظهار داشت: برای ما بازی خیلی مهمی است که اهمیت بازی را از زوایای مختلف می‌توان بررسی کرد. امیدوارم به امید خدا یک برد خوب به دست بیاوریم و این فصل را که با مشکلات زیادی همراه بودیم، پشت سر بگذاریم. بازی یک بازی سخت و جنگنده بین ۲ تیم خواهد بود و تیمی که بیشتر از دیگری به پیروزی نیاز دارد ما هستیم. اهمیت دیگر بازی فردا این است که می‌تواند برای تراکتورسازی یک شروع دوباره باشد و مشکلات قدیمی را فراموش کنیم و صفحه جدیدی در تاریخ باشگاه تراکتورسازی آغاز کنیم.احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی فر شرایط خوبی دارند ولی وضعیت اسماعیلی فر بهتر از پهلوان است و این احتمال وجود دارد فردا بتوانیم از او استفاده کنیم.

در دیگر بازی سایپا میزبان گسترش فولاد است .دایی به دنبال کسب ۳ امتیاز و نایب قهرمانی در لیگ است .در این تیم مهدی ترابی با ۹ گل بهترین گلزن نارنجی پوشان است و علی قلی زاده با ۶ و آرمان رمضانی با ۵ گل زده در رده بعدی قرار دارند.

استقلال در آزادی با پیکان دیدار می کند.شفر به دنبال سکوی دومی است و پیکان هم از سوی دیگر نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا دارد. استقلال دراین بازی فقط روزبه چشمی ، مجید حسینی و فرشید باقری را در اختیار ندارد. پیکانی ها هم در این بازی از حضور ابوالفضل ابراهیمی و شاهین ثاقبی دو هافبک میانی اش محروم است تا پیکان خلاء یک هافبک بازیساز را در این بازی احساس کند. در تیم پیکان مرتضی آقاخان با ۶ گل بهترین گلزن این تیم است و در استقلال علی قربانی با ۷ گل در صدر جدول گلزنان این تیم قرار دارد.

پارس جنوبی جم هم میزبان نفت تهران است. در این بازی پارس جنوبی از این میدان برنده خارج شود تا سقوط نفت به لیگ یک قطعی شده و دیگر تیم ها نفسی به راحتی بکشند. پارس جنوبی در رده هفتم جدول قرار دارد و در بدترین حالت ممکن لیگ را در رده هشتم به اتمام می رساند. مهدی تارتار با ثبت ۱۴ نتیجه مساوی دارای بیشترین مساوی در بین مربیان لیگ برتری است و سیروس پورموسوی سرمربی فولاد با ۱۳ مساوی بعد از تارتار در رده بعدی قرار دارد.

مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی جم اظهار داشت: برای برد وارد میدان می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا بازی جوانمردانه‌ای را ارائه کنیم. همه تلاش خود را می‌کنیم تا به عنوان پنجمی دست یابیم و در مسابقات باقی‌مانده امتیازات لازم را کسب کنیم.همه تیم‌ها انتظار دارند که جوانمردانه و با تمام توان در بازی‌های باقی‌مانده به میدان برویم و برای اینکه حق دیگر تیم‌ها ضایع نشود، با تمام توان در میدان حاضر خواهیم شد.

 

 

برنامه بازی های هفته بیست و نهم لیگ برتر

* استقلال تهران - پیکان تهران، ورزشگاه آزادی تهران - ساعت ۱۸
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: سعید قاسمی و قهرمان نجفی داور چهارم: علی بای  ناظر: ایرج نظری

* سپیدرود رشت - فولاد خوزستان ، ورزشگاه سردار جنگل،  ساعت ۱۸
داور: حسن اکرمی کمک ها: رحیم شاهین و فرزاد بهرام داور چهارم: علی اصغر مومنی ناظر: فریدون اصفهانیان

* استقلال خوزستان- فولاد مبارکه سپاهان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۸
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: جلیل شعرانی و علی دودانگه داور چهارم: علیرضا حیدرپناه ناظر: یدالله جهانبازی

* سایپا تهران - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه پاس قوامین تهران، ساعت ۱۸
داور: رضا عادل کمک ها: حسن ظهیری و محمدجواد مداح داور چهارم: امیر عرب براقی ناظر: مسعود مرادی

* پدیده خراسان - سیاه جامگان مشهد، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت ۱۸
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: علی اکبر نوری و امید افخمی داور چهارم: احمد موسوی ناظر: ابراهیم میرزابیگی

* پارس جنوبی جم - نفت تهران، ورزشگاه تختی جم بوشهر، ساعت ۱۸
داور: وحید کاظمی کمک ها: بابک داوری و محسن سلطانی داور چهارم: وحید صالحی ناظر: ابوطالب طاهریان

* تراکتورسازی تبریز - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت ۱۸
داور: علی میرغفاری کمک ها: تورج عیوض محمدی و جواد قنبریان داور چهارم: علی احمدی ناظر: محمدرضا فلاح

* ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت ۱۸
داور: حسین زرگر کمک ها: آرمان اسعدی وحسن انتظاری داور چهارم: روح اله شریفی ناظر: محمدجواد تقی پور

 

 

وحید صابری

نظر شما