شناسهٔ خبر: 25131751 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز دوم اردیبهشت ماه

توضیحات پزشکیان درباره‌ جنجال" دختر خوشگلا "، اولین کارت زرد وزیر اقتصاد از مجلس، اعلام وصول سوال نمایندگان از وزرای خارجه و اقتصاد، قرائت گزارش عملکرد ۷ ساله هدفمندی یارانه‌ها در مجلس و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز میزبان مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد برای رسیدگی به سوالات امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس بودند و رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی اعاده شده از شورای نگهبان و ... از جمله دستور کارهای امروزشان بود.

مسعود پزشکیان  نایب رئیس مجلس درباره‌ی صوت منتشر شده مجلس که حاوی صدای " دختر خوشگلا را به ما هم نشان بده" است توضیحاتی ارائه کرد و گفت: صوتی در فضای مجازی پخش شد. این صوت مربوط به زمانی است که آقای محبی نیا صحبت می‌کند و صدای دیگری کنار صدای ایشان شنیده می‌شود. این شیطنتی است که فضای مجازی درست کرده است و با آبروی انسان‌ها بازی می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس در جریان طرح سوال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ارز گفت که در حال حاضر سه نرخ حواله‌ای، فردوسی و وارداتی برای دلار وجود دارد.

مسعود پزشکیان پس از طرح سوال نماینده همدان از وزیر اقتصاد با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده در این جلسه، گفت:دولت برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران موسسات اعتباری پولی چاپ نکرده است.

مسعود کرباسیان نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده تصمیم ارزی اخیر دولت را مورد وفاق تیم اقتصادی دولت عنوان کرد و گفت که در این زمینه تشتتی بین تیم اقتصادی وجود نداشته است.

در پایان نیز پس از اظهارات وزیر و توضیحات نماینده همدان، این سوالات به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۹ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر، سوال را وارد دانستند و وزیر اقتصاد  از مجلس کارت زرد گرفت.

در جریان رسیدگی مجلس به درخواست رسیدگی به طرح ساماندهی بازار خودرو که به صورت دو فوریتی در دستور کار قرار گرفته بود، نماینده شاهین‌شهر در مجلس خواستار صحبت نمایندگان براساس «قرعه‌کشی» شد اما رییس مجلس شورای اسلامی بر صحبت نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی در نشست سه‌جانبه قوا تاکید کرد.

ناطقین امروز مجلس

ابراهیمی: چرا قیمت خرید تضمینی گندم اعلام نمی‌شود؟

نماینده شوشتر: خسارات کشاورزان در اثر بارش برف و باران بهاری پرداخت شود

محبی‌نیا: بعضی‌ها شرم کنند از اینکه اختلافات را ادامه می‌دهند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی: حمایت از وزارت خارجه به عنوان سکاندار اصلی سیاست خارجی ضروری است

نماینده مینودشت: باید به زبان همه اقوام احترام گذاشت

***

در ادامه جلسه علنی مجلس با وجودی که ۲۱۷ نماینده مجلس درخواست رسیدگی دو فوریتی به طرح ساماندهی بازار خودرو را امضا کردند اما پس از سخنان موافقان و مخالفان، دو فوریت تصویب نشد و یک فوریت آن با رای ۱۶۲ نماینده به تصویب مجلس رسید.

مشروح مذاکرات طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

سلحشوری از سوال نمایندگان از وزیر کشور درباره برخورد خشونت‌آمیز ماموران گشت ارشاد با زنان خبر داد. به گفته وی، ذوالقدر، سعیدی، سیاوشی، زرآبادی، فتحی، بیگلری، پارسایی، مازنی، هاشم‌زایی، حیدری و حسین‌زاده نیز از امضاکنندگان این سوال هستند.

همچنین یک عضو هیات رئیسه مجلس سوال نمایندگان از وزرای خارجه و اقتصاد را اعلام وصول کرد.

یوسفی نیز از سوال از وزیر نیرو در خصوص سد گتوند خبرداد و گفت: دولت اقدامات مناسبی را در خصوص سد گتوند انجام نداده است. همچنین برنامه دولت برای حل مشکل این سد و کاهش شوری آن مشخص نیست.

گزارش عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها در سالهای ۸۹ تا ۹۵  در چند فصل از جمله منابع حاصل از اجرای قانون عملکرد مصارف در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، جمعیت دریافت کننده یارانه نقدی و  اشکالات و نواقص مشاهده شده،در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

با تصویب مجلس شورای اسلامی که جهت رفع ایراد شورای نگهبان از طرح ممنوعیت تبلیغات محصولات غیر مجاز در رسانه‌های ارتباط جمعی در دستور کار قرار گرفته بود، فریب مشتری در تبلیغات دروغین دو تا پنج برابر جریمه دارد.

نمایندگان مجلس با دو فوریتطرح توقف سد سازی در حوزه‌ی آبریز رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها مخالفت کردند.این طرح به امضای ۱۹ نماینده رسیده بود که در نهایت بعد از توضیح طراح، مخالفان و موافقان نمایندگان با ۴۹ رای موافق، ۱۴۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت آن مخالفت کردند.

در ادامه نیز با تصویب مجلس اساسنامه شورای رقابت در دولت تنظیم و در مجلس تصویب می‌شود و بر اساس آن در مصوبه‌ای شورای رقابت را مکلف کردند پیشنهاد تاسیس و اساسنامه نهاد تنظیم‌گر بخشی را به هیات وزیران ارائه کند و هیات وزیران حداکثر سه ماه اساسنامه نهاد تنظیم‌گر را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

انتهای پیام

نظر شما