شناسهٔ خبر: 25131311 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تقویت مطالبه گری مدنی در میراث فرهنگی ضروری است

سید محمد حسینی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: حفاظت بهینه از بناهای تاریخی، اشاعه صنایع دستی و احیای آثار به جامانده از گذشتگان به تنهایی از

صاحب‌خبر - سید محمد حسینی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: حفاظت بهینه از بناهای تاریخی، اشاعه صنایع دستی و احیای آثار به جامانده از گذشتگان به تنهایی از عهده دولت برنمی آید و در این ماموریت های مهم سمن ها و تشکل های مردمی باید نقش آفرینی کنند.
وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد این توان و موقعیت را دارند تا همراستا با دولت، جامعه را برای حرکت آگاهانه آماده و فرهنگ پذیر کنند و در این خصوص 12 سمن استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 110 عضو رسالت سنگینی را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری در تولید ثروت و اشتغالزایی واقعیتی اجتناب ناپذیر است و در این زمینه نیز باید از سرمایه های بخش خصوصی آگاهانه و بهنگام بهره گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: سمن ها با جمع آوری تکالیف دولتی و یادآوری آن به دستگاه ها یاریگر مسئولان هستند و همواره باید در این حوزه کفه مشارکت مردمی از برنامه های دولتی سنگین تر باشد.
حسینی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی سمن‌ها یکی از اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این حوزه است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام

نظر شما