شناسهٔ خبر: 25131228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

خبرسازی اصلاح طلبان درباره تلاش روحانی برای رفع حصر، دروغ از آب درآمد/ خاتمی نه از مشکلات اقتصادی گلایه کرد و نه از ادامه حصر

بعد از مصاحبه فرزند کروبی و انتقاد از بی تفاوتی روحانی نسبت به ادامه حصر، خبرگزاری ایلنا از قول یک عضو شورای مشورتی خاتمی مدعی شد که در دیدار رئیس دولت اصلاحات، علی‌اکبر ناطق‌نوری و معاون اول با روحانی که در منزل رئیس جمهور برگزار شده است، خاتمی به روحانی گفته است که «شما وعده رفع حصر را در سال ۹۲ دادید و بعدها موکول به سال ۹۶ کردید چرا این موضوع را به طور جدی پیگیری نمی‌کنید؟».

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی_رجانیوز: پس از آن که حسین کروبی در مصاحبه با روزنامه آرمان با انتقاد از بی تفاوتی روحانی نسبت به حصر گفته بود «مشخص است آقای روحانی در رفع حصر جدی نیست» برخی از رسانه های اصلاحات دست به خبرسازی زدند. اخباری که البته زمان زیادی بر خروجی رسانه ها باقی نماند و تکذیب شد.

 

به گزارش رجانیوز فرزند کروبی هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود که «روحانی تا الان به کمیته رفع حصر وقت ملاقات نداده است»؛ او همچنین می گوید «هیچ کس نمی‌داند دولت تا به حال چه قدم مثبتی بر داشته است اینکه بعد از پنج سال از استقرار این دولت گفته شود گشایش‌های صورت گرفته است به هیچ عنوان با انتظارات رای دهندگان که تا ساعت 12 شب در صف‌های رای ایستادند همخوانی ندارد».

 

بیشتر بخوانید: محمدحسین کروبی از رفع حصر می گوید

 

 بعد از این مصاحبه بود که خبرگزاری ایلنا از قول یک عضو شورای مشورتی خاتمی مدعی شد که در دیدار رئیس دولت اصلاحات، علی‌اکبر ناطق‌نوری و معاون اول با روحانی که در منزل رئیس جمهور برگزار شده است، خاتمی به روحانی گفته است که «شما وعده رفع حصر را در سال ۹۲ دادید و بعدها موکول به سال ۹۶ کردید چرا این موضوع را به طور جدی پیگیری نمی‌کنید؟».

 

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: «حجت‌الاسلام ناطق‌نوری هم گلایه‌های جدی به آقای روحانی داشتند، به‌ویژه در رفع حصر و اینکه رئیس‌جمهور باید زودتر به برنامه و وعده‌هایی که داده است عمل کند و بر تعامل بیشتر با قوای دیگر تأكيد کردند».

 

همچنین این خبرگزاری در ادامه می نویسد: «آقای خاتمی با صراحت به آقای روحانی گفتند که شما وعده‌های انتخاباتی داده‌اید که تقریبا به بسیاری از آن ها عمل نکرده‌اید مردم حساس شده‌اند این ناامیدی کار اصلاح‌طلبان را برای انتخابات بعدی مشکل می‌کند. آقای خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود انتقاداتی را درباره تیم اقتصادی دولت و این که دولت برنامه اقتصادی مشخصی ندارد، مطرح کرد و گفت که چرا از ظرفیت آقای جهانگیری استفاده نمی‌کنید؟ دولت باید برنامه خود را در زمینه اقتصاد مشخص کند و با یک تیم منسجم آن را جلو ببرد».

 

خبرگزاری مهر هم روایتی از این دیدار را به نقل از عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات، مطرح کرده بود.

 

همین خبر بود که بلافاصله از سوی دفتر عبدالله نوری تکذیب شد. در همین راستا یکی از اعضاء دفتر عبدالله نوری در تماس با ایسنا، خبر منتشر شده در برخی رسانه ها در خصوص اظهار نظر عبداالله نوری پیرامون جلسه‌ی اخیر آقایان خاتمی و روحانی و محتوای آن نشست، را تکذیب  و بر عدم هرگونه اظهار نظر عبدالله نوری در این رابطه تاکید کرد.

 

دفتر سید محمد خاتمی نیز امروز با صدور اطلاعیه ای، نقل قولهای منتسب به او در مورد عملکرد ریاست جمهوری را که در برخی از رسانه های اصلاح‌طلب منتشر شده، مردود دانست.

 

در این اطلاعیه آمده است: « این روز ها مطالبی از زبان افراد مختلف و اخیرا به نقل از "منابع آگاه عضو شورای مشورتی یا عضو بنیاد باران" یا عناوین مشابه درباره دیدار دوستانه رئیس‌جمهوری با حضرات آقایان ناطق نوری، سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری و سیدمحمد خاتمی انتشاریافته است که صرفا مبتنی بر گمانه زنی افراد و فاقد صحت، دقت بوده و نقل و نشر آن به دور از الزامات اخلاقی است».

 

به هرحال به نظر می رسد جمعی از اصلاحطلبان که از ناکارآمدی دولت روحانی در تحقق وعده های انتخاباتی احساس خطر کرده و حیات سیاسی خود را در معرض تهدید می بینند در این روزها تلاش کرده اند تا با خبرسازی، فشارها را بر دولت روحانی افزایش داده و تا شاید به این نحو  آبروی از دست رفته خود را ترمیم کنند. با این حال تکذیبیه و اطلاعیه روزهای اخیر نشان داده است که بزرگان اصلاحات نه تنها هیچ دغدغه ای نسبت به بهبود شرایط اقتصادی کشور ندارند، بلکه ترجیح می دهند اندک سرمایه خود را هم به پای دولت روحانی بریزند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما