شناسهٔ خبر: 25131145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صعود راهیان نور غرب کشور به ارتفاعات «بازی‌دراز»

کانون خبرنگاران نبأ ــ اردوی خانوادگی راهیان نور غرب کشور با محوریت صعود سراسری امت حزب‌الله به ارتفاعات «بازی‌دراز» در کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب به همت ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

صعود راهیان نور غرب کشور به ارتفاعات «بازی‌دراز» کرمانشاه

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ستاد مرکزی راهیان نور کشور اردوی خانوادگی راهیان نور غرب کشور را با محوریت صعود سراسری امت حزب‌الله به ارتفاعات «بازی‌دراز» در کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب را پنجشنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کند.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند با شماره 09365550029 تماس بگیرند. همچنین زمان حرکت این اردو از تهران چهارشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه از حرم شهدای گمنام بوستان بهمن است.
یادآور می‌شود، ارتفاعات سخت‌گذر «بازی دراز» با قله‌های بلند، شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است و این ارتفاعات به مثابه عرضه بزرگی درون مثلث قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب واقع شده‌ است و بر منطقه تسلط کامل دارد.
نیروهای عراقی در روزهای آغازین جنگ از «بازی دراز» برای دیده‌بانی استفاده می‌کردند، اما ویژگی‌های این ارتفاعات موجب شد با فعالیت‌های مهندسی روی آن جاده‌سازی شود، یگان‌های عراق در آن‌جا مستقر شوند و ضمن افزایش سلطه بر قصر شیرین، سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرند.
برای گرفتن این امتیاز مهم از نیروهای عراقی پس از سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طرح‌ریزی کردند که با نام عملیات «بازی دراز» آغاز شد و به مدت هشت روز طول کشید و طی آن نیروهای ایرانی و عراقی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند که نیروهای عراقی با استفاده از پشتیبانی هوایی یگان‌های خود را حمایت می‌کردند. اما رزمندگان ایرانی از جاده و حمایت هوایی کافی و پشتیبانی آتش محروم بودند و در نتیجه نتوانستند روی تمام هدف‌ها مستقر شوند، با وجود این، از بین قله‌های منطقه سه قله آن را اشغال و تثبیت کردند و تنها در تثبیت قله ۱۱۵۰ و یکی از قله‌های ۱۱۰۰ ناکام ماندند.

مجید وفامهر

انتهای پیام

نظر شما