شناسهٔ خبر: 25131059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج:

زخارف دنیا دست و پای بسیاری از مردم را بسته است

گروه معارف- تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: انسانی که با مراقبت، گناهان و معاصی را ترک می‌کند ممکن است با مانع دیگری به نام تعلقات و دلبستگی‌ به دنیا و زخارف آن مواجه شود که دنیا را در نظر او زیبا می‌سازد و در نتیجه او را می‌فریبد و به خود مشغول می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ضیاءالدین هاشمی امروز 2 اردیبهشت در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج گفت: انسانی که به مقام مراقبه می‌رسد، مواظب تمام کارهای خود است تا خلاف نکند و اهل محاسبه است، یعنی پیوسته کارهای خود را حسابرسی می‌کند و حتی یک لحظه هم خود را فراموش نمی‌کند.
وی افزود: انسانی که با مراقبت، گناهان و معاصی را ترک می‌کند ممکن است با مانع دیگری به نام تعلقات و دلبستگی‌ به دنیا و زخارف آن مواجه شود که دنیا را در نظر او زیبا می‌سازد و در نتیجه او را می‌فریبد و به خود مشغول می‌سازد.
تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج اظهار کرد: آنچه بین انسان و خدا فاصله ایجاد می‌کند شهوات و گناهان و تعلقات او به دنیاست، لذا انسان باید مرحله اول از شهوات و گناهان را ترک نموده و اوامر خدا را انجام دهد و برای اینکه بتواند در ترک گناهان موفق شود اول باید اهل مراقبت باشد.
حجت‌الاسلام هاشمی بیان داشت: انسانی که در مسیر سلوک الهی گام برمی‌دارد تلاش می‌کند تا این تعلقات را رها کند و می‌داند که زیورهای این جهان ناپایدارند و زیورهای ناپایدار این جهان زیور زمین و آسمان است، نه زینت جان انسان‌ها.
امام جمعه شهرستان آوج بیان کرد: خدای سبحان در آیات قرآن می‌فرماید: « إِنَّا جَعَلنَا ما عَلَى الأَرضِ زِینَةً لَّهَا» آنچه را که روی زمین است، زینت زمین قرار دادیم نه زینت شما و فرمود: «إِنَّا زَیَّنَّا السَّمَاء الدُّنیَا بِزِینةٍ الکَوَاکِبِ» ما آسمان دنیا را با ستارگان زینت دادیم، بنابراین آنچه در زمین است، زینت زمین است نه زینت انسان و آنچه در آسمان است زینت آسمان است نه زینت انسان، اما زینت جان انسان ایمان و اعتقاد به خدا و معاد است.
وی در پایان گفت: شناخت راه رسیدن به هدف و صراط مستقیم است و آدمی با شناخت این راه و رهروان آن یعنی پیامبر«ص» و ائمه معصومین«ع» اهتمام می‌ورزد از راه انحرافی و پیمودن آن محفوظ می‌ماند.

انتهای پیام

نظر شما