شناسهٔ خبر: 25131029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وفاداری و صبر از ویژگی های بارز حضرت عباس (ع) است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ویژگی های بارز حضرت عباس (ع) گفت: وفاداری و صبر از ویژگی های بارز حضرت عباس (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، آیت‌الله سیدمحمدحسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز (2اردیبهشت) در دیدار با جمعی از جانبازان استان که به مناسبت ولادت حضرت عباس و روز جانباز در سنندج برگزار شد، گفت: وفاداری، صبر، شجاعت، اخلاق مداری و ولایتمداری از ویژگی های بارز حضرت عباس (علیه السلام ) در دوران عمر با برکتش بود.

 

وی افزود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) انسانی نافذ و با بصیرت بود و این بزرگوار در حادثه عاشورا برادری و ولایت‌مداری خود را به حضرت حسین (علیه السلام ) ثابت کرد.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: جانبازان عزیز ما با الگوگیری از حضرت عباس (علیه السلام ) در دوران زندگی شان در مقابل مشکلات و سختی ها از خود صبر و مقاومت نشان داده اند.

 

وی در ادامه، افزود: ارزش جانبازی کمتر از شهادت نیست، زیرا جانبازان نیز  از اجر بزرگی نزد خداوند برخوردار خواهند شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همچنین جانبازان برای معامله با خدا  فرصت بیشتری دارند و باید آنها از این فرصت نهایت استفاده  را ببرند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان در رفع مشکلات و مطالبات جانبازان نهایت تلاش را انجام دهند، افزود: خدمت به جامعه جانبازان یک وظیفه است و هیچ منتی سر جانبازان نیست، زیرا آنها برای امنیت و آسایش ما به درجه رفیع جانبازی نائل شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از تولیدات داخلی، خاطرنشان کرد: باید با حمایت از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی  زمینه اقتدار هرچه بیشتر در حوزه  های مختلف را ایجاد کنیم.

 

نظر شما