شناسهٔ خبر: 25130836 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ووشوی جوانان:

جوانان ووشوکار خوبی برای جایگزینی بزرگسالان داریم

تهران- ایرنا- «فرشاد عربی» سرمربی تیم ووشوی جوانان ایران در بخش تالو (اجرای فرم)، گفت: نفرات خوبی داریم که می توانند در سال های آتی، خلاء موجود در تیم ملی بزرگسالان ووشو را از بین ببرند.

صاحب‌خبر -

عربی که شاگردانش را برای حضور در رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان در برزیل آماده می کند، روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: حدود 10 روز است که تمرینات را به صورت جدی آغاز کرده ایم. در پایان مسابقات انتخابی، 15 تالوکار به اردو رسیدند و پس از مدتی، سه نفر را کنار گذاشتیم.
وی با بیان اینکه شرایط تمامی تالوکاران را بررسی کرده است، عنوان کرد: چهار مرحله اردوی آماده سازی را تا مسابقات جهانی در پیش داریم و در اردوی نخست بیشتر به اصلاح تکنیک پرداختیم.
عربی در خصوص شرایط شاگردانش، گفت: در بخش نونهالان تمامی بازیکنان برای اولین بار به اردوی تیم ملی رسیده اند و نیاز به برنامه و نگاه ویژه دارند تا بر استرس مسابقاتی غلبه کنند.
وی ادامه داد: در رده سنی نوجوانان نیز همین شرایط وجود دارد و تنها «شاهین بنی طالبی» است که پیش از این در رویدادهای بین المللی حضور یافته است و در صورتی که خوب هدایت شود، می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.
سرمربی تیم ایران در مورد نفرات رده جوانان نیز، بیان کرد: در این رده تالوکاران باتجربه هستند که این مساله کمک زیادی به ما خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چند تالوکار به رقابت های جهانی جوانان اعزام می شوند؟ پاسخ داد: روز دهم اردیبهشت ماه، ریزش دیگری خواهم داشت و 9 نفر در اردو باقی می مانند. در نهایت نیز در هر رده سنی 2 ووشوکار و در مجموع 6 نفر به جهانی اعزام می شوند.
عربی با تاکید براینکه موفقیت در تالو نیاز به تمرین زیاد و انسجام دارد، گفت: در رقابت های جوانان، وقتی رده سنی نفرات تغییر می کند به واسطه آن، فرم های مسابقاتی نیز عوض می شوند و کار بسیار دشوار است.
وی در خصوص خلاء موجود در تیم تالوی بزرگسالان ایران، گفت: هم اکنون در تیم جوانان نفراتی داریم که می توانند در سال های آتی در رده سنی بزرگسالان، موفق باشند. آنها باید به یادگیری ادامه دهند و با پذیرش سختی ها، مسیر موفقیت را طی کنند.
سرمربی تیم ووشوی جوانان ایران با بیان اینکه در بخش تالو سختی های زیادی وجود دارد، گفت: یک خطای کوچک در اجرای فرم تالوکاران موجب از دست رفتن زحمات می شود و جایی برای بازگشت وجود ندارد و به همین لحاظ باید نفرات از لحاظ روانشناسی تقویت شوند.
عربی در مورد عملکرد احتمالی تیمش در مسابقات جهانی جوانان، گفت: تلاش این است تا نتایج خوبی کسب شود و برنامه ریزی دقیقی هم انجام داده ایم. با این حال کار در رده های نونهالان و نوجوانان دشوار است و امیدوارم به خواسته خود دست یابیم.
رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان طی روزهای 20 الی 27 تیرماه به میزبانی برزیل و در شهر «برازیلیا» برگزار می شود.
ورزشی**3783**1368

نظر شما