شناسهٔ خبر: 25130828 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بحران آب در برخی از استانهای کشور/ تلاش برای شیرین کردن آب و انتقال آب دریا به فلات مرکزی

صاحب‌خبر -
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در برخی از استانهای کشور اظهارداشت: در سال های گذشته بحران کم آبی تنها در بحث کشاورزی مطرح بود اما امروز علاوه برآن معضل کم آبی در زمینه آب آشامیدنی نیز پدید آمده است.
 
سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با راه دانا؛ با اشاره به بحران آب در برخی از استانهای کشور اظهارداشت:  در سال های گذشته بحران کم آبی تنها در بحث کشاورزی مطرح بود اما امروز علاوه برآن معضل کم آبی در زمینه آب آشامیدنی نیز پدید آمده است.
 
وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که مجمع نمایندگان اصفهان از ابتدا پیگیری کرده اند موضوع کم آبی در استان اصفهان است؛ در اینباره جلساتی را نیز با وزیر نیرو، رئیس قوه قضائیه و شورای امنیت ملی داشته ایم و همه به این موضوع اذعان داشته اند و به جد پیگیر موضوع کم آبی استان اصفهان هستند.
 
 
رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به جمعیت 5 میلیونی استان اصفهان بیان کرد: بیش از 5 میلیون جمعیت کل کشور در استان اصهان قرار دارد و مردم این استان هم در بحث کشاورزی و هم در بحث آشامیدنی با مشکلات و معضلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
 
 
موسوی در خصوص اقدامات دولت برای جبران کم آبی این استان اظهارداشت: شیرین کردن آب و انتقال آب دریا به فلات مرکزی از سوی دولت مطرح شده و شورای تامین استان های همجوار اصفهان جلساتی را در این باره برگزار کرده اند و مقدمات این موضوع را انجام داده اند.

نظر شما