شناسهٔ خبر: 25130801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

۷۰ درصد تصادفات برون شهری کرمانشاه توسط خودروهای سواری رخ می دهد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد حوادث رانندگی برون شهری استان را خودروهای سواری رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" اظهار کرد: کاهش چشمگیر تلفات رانندگی، نیازمند این است که سرنشینان خودروها نسبت به بستن کمربند ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به 70 درصد حوادث رانندگی برون شهری استان را خودروهای سواری رقم زدند که سرنشینان این خودروها قربانیان اصلی فوت و جرح های روی داده را تشکیل دادند.

سرهنگ حیدری ادامه داد: علت اصلی فوت این افراد، وارد آمدن ضربه به سر بوده است، ضمن اینکه خونریزی و شکستگی های متعدد در رتبه های دوم و سوم علت مرگ و میر در تصادفات رانندگی را تشکیل می دادند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: این درحالیست که اگر در حین وقوع حادثه افراد کمربند ایمنی بسته بودند احتمال زنده ماندن و مجروح نشدن آنان بسیار زیاد بود.

وی افزود: مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودروهای شخصی و حتی خودروهای مسافری عمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است و در صورت عدم رعایت این موضوع، خودرو با جریمه 600 هزار ریالی مواجه می شود.

حیدری ادامه داد: بستن کمربند ایمنی در تردد های برون شهری که میانگین سرعت خودروها بیشتر است و خطرات بیشتری سرنشینان را تهدید می کند، استفاده از کمربند ایمنی می تواند تضمین جانی  و حیاتی برای آن ها باشد.

رئیس پلیس راه استان استفاده سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی را نیز الزامی دانست و گفت: مشاهدات پلیس و اورژانس در صحنه حوادث و همچنین گزارشات پزشکی قانونی نشان می دهد در صورت وقوع حادثه سرنشینان عقب نیز به اندازه سرنشینان جلوی خودور در معرض آسیب قرار دارند.

وی در پایان با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت است، به شهروندان توصیه کرد در هنگام سوار شدن و تردد در مسیرهای برون شهری حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند تا از ایمنی بیشتری برخوردار باشند.

آمار سرقت در هرسین 50 درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کاهش آمار 50 درصدی سرقت در این شهرستان طی فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. 

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار داشت: در حالی که فروردین سال قبل شاهد 25 فقره سرقت بودیم این آمار در سال جاری به 13 فقره در زمینه سرقت خودرو، اماکن و منزل و احشام کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این کاهش سرقت به دنبال حضور مستمر ماموران و افزایش گشت های انتظامی و همچنین آگاه سازی مردم برای پیشگیری از وقوع اتفاق افتاده است.

سرهنگ شکری افزود: مقوله سرقت از جمله جرایمی است که امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد و به همین خاطر باید با ارائه روش های مناسب در جهت پیشگیری با آن اقدام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین تاکید کرد: پلیس شهرستان با تمام توان در راستای مقابله با سرقت و دستگیری سارقان در سریعترین زمان ممکن تلاش می کند.

وی در پایان اظهار کرد: مردم می توانند مشکلات خود را طریق سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی در میان بگذارند.

کشف 573 فقره سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف 573 فقره سرقت و دستگیری 547 سارق در طول یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسین براری" اظهار کرد: این کشفیات و دستگیری ها در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی صورت گرفت و در طول سال نیز در چندین مرحله اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سرقت انجام شده مربوط به قطعات خودرو با 174 مورد، وسایل داخل خودرو با 154 مورد و اماکن خصوصی با 46 فقره می باشد.

سرهنگ حسین براری همچنین از توقیف 770 دستگاه خودرو و موتور سیکلت فاقد پلاک و مدارک شناسایی خبر داد و گفت: این وسایل نقلیه به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان متجاهر را از دیگر برنامه های اجرا شده در طح ارتقای امنیت اجتماعی برشمرد و افزود: در این راستا 654 مواد فروش و معتاد دستگیر و به مراجع قضائی و کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری 61 قاچاقچی کالا نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بود که توسط ماموران اجرایی شد.

سرهنگ براری در پایان تاکید کرد: با توجه به رضایت شهروندان از اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، اجرای مستمر این گونه طرح ها در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

شهیدان نماد صبر و استقامت هستند

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب گفت: شهیدان نماد صبر و استقامت و سرمایه های همیشه ماندگار و ارزشمند نظام اسلامی هستند. 

سرهنگ "سلیم سلیمی" با حضور در روستای نسار دیره شهرستان گیلانغرب با خانواده شهید "بهزاد میرانی" دیدار و از سال ها صبر و استقامت آن ها تجلیل کرد.

وی در این دیدار، شهدا را اسوه های واقعی دلاور مردی، ایثار، جانفشانی و از خودگذشتگی معرفی کرد و افزود: شهدا با نثار خون پاک خود امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورده و نظام اسلامی را در برابر توطئه ها و ترفندهای دشمنان و استکبار جهانی بیمه کردند.

سرهنگ سلیمی خاطر نشان کرد: احترام و قداست شهیدان در منظر الهی به قدری زیاد است که نمی توان آن را به زبان آورد به همین خاطر این عزیزان همردیف با پیامبران و صالحان قرار داده شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب در ادامه، خانواده های معظم شهدا را الگوی واقعی صبر و استقامت در جامعه معرفی کرد و گفت: باید به نحو شایسته ای این خانواده های گرانقدر مورد تکریم قرار گرفته و به مشکلاتشان رسیدگی شود.

وی در پایان دیدار با خانواده های معظم شهدا را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: امروز همه وظیفه دارند از آن ها دلجویی و قدردان سال های صبر و استقامتشان باشند.

دانلود با کیفیت

نظر شما