شناسهٔ خبر: 25130552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

وزیر بهداشت در همایش سفیران سلامت:

مصرف ۳ برابری نمک در ایران

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه سلامت روان در کشور بی توجهیم، گفت: رسانه ها همه بیمارند و استثنا قائل نیستم و بیماری را پخش می کنند. چرا آمار طلاق بالاست چون رسانه، خانه و مدرسه درست عمل نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش سفیران سلامت خطاب به سفیران سلامت اظهار داشت: شما نوجوانان در معرض آسیب ها هستید البته نسبت به دوران گذشته فرزندسالاری شده است؛ در زمان ما از ماهواره و تلویزیون خبری نبود و رادیو هم کم بود چه برسد به فضای مجازی اما اکنون زندگی سخت شده و گرفتاری ها بیشتر شده است.


وی با اشاره به زندگی آپارتمان نشینی، گفت: تحرک کمتر شده و تغذیه متنوع تر شده است و انسان ها در معرض آسیب جسمی هستند؛ باید خیلی مراقبت کنید که سبک زندگی جهانی ملت ها را گرفتار می کند و انسان ها را به کام بیماری های مختلف می کشاند.
قاضی زاده هاشمی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: حواس تان به مصرف روغن و کره و چربی باشد که سکته قلبی و مغزی را در پیش دارد و بیشتر از خودتان حواستان به مادرتان باشد.


وی افزود: سه برابر بیشتر نمک استفاده می کنیم که باعث فشار خون می شود پس در مصرف روغن و نمک و شکر رعایت کنید و روزی 20دقیقه باید ورزش کنید.
وزیر بهداشت با بیان اینکه مهمترین اتفاق که در وزارت آموزش و پرورش باید روی دهد توجه به سبک زندگی است، گفت: از اینکه آموزش‌ و پرورش ازمون ها را در مقطع ابتدایی برداشت، ممنونیم.


وی با بیان اینکه در زمینه سلامت روان در کشور بی توجهیم، گفت: رسانه ها همه بیمارند و استثنا قائل نیستم و بیماری را پخش می کنند. چرا آمار طلاق بالاست چون رسانه، خانه و مدرسه درست عمل نمی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما