شناسهٔ خبر: 25130505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت و معدن اصفهان انتقاد کرد:

صادرات نخ در شرایط کمبود این محصول در داخل

آران و بیدگل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: متاسفانه در حالی که بعضی صنایع از کمبود مواد اولیه رنج می‌برند شاهد صادرات و در نتیجه گرانی مواد اولیه مانند نخ در داخل کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،‌ اسرافیل احمدیه پیش از ظهر یکشنبه در جمع صاحبان صنایع آران و بیدگل اظهار داشت: هم اکنون ۸۵۰ واحد صنعتی در آران و بیدگل مشغول به فعالیت است که بیش از ۹۰ درصد آن به تولید فرش ماشینی مشغول هستند لذا تاثیر در قیمت مواد اولیه این محصول با ارزش در روند کلی اشتغال و صنعت شهرستان و استان تاثیر مستقیم دارد.

وی ابراز داشت: شهرستان آران و بیدگل یکی از شهرستان های موفق استان در بنگاه داری است و در بین شهرستان های استان کمترین بیکاری و تعطیلی بنگاه ها را داشته است.

گرانی نخ در داخل کشور با صادرات این محصول

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه با انتقاد از صادرات مواد اولیه بعضی از صنایع به خارج از کشور گفت: متاسفانه در حالی که بعضی صنایع از کمبود مواد اولیه رنج می‌برند شاهد صادرات و در نتیجه گرانی مواد اولیه مانند نخ در داخل کشور هستیم.

وی تاکید کرد: باتوجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی لازم است که کیفیت کالای ایرانی در همه زمینه ها از جمله فرش ماشینی که برند کشورمان است، بالا برود.

قیمت نخ امسال ۱۵ درصد افزایش می یابد

احمدیه با تاکید بر اینکه صاحبان صنعت فرش ماشینی امسال با برنامه ریزی و متناسب با قیمت نخ به تولید بپردازند، گفت: پیش بینی امسال قیمت نخ افزایش ۱۵ درصدی است پس صاحبان تولید فرش نیز متناسب با این افزایش دست به تولید بزنند تا مشکلاتی در فروش و همچنین بیکاری کارگران نداشته باشند.

وی به بحث مشکلات ارزی و جابه جایی پول در بانک ها و وارد کردن ارز به کشور نیز اشاره کرد و افزود: ستاد تسهیلات اداره کل در راستای تعادل عرضه و تقاضا و ارئه تسهیلات در راه اجرای برنامه دقیقی در سطح استان است.

نظر شما