شناسهٔ خبر: 25130200 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تقدم خود بر دیگران از مشکلات فرهنگی جامعه است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: همواره به دلیل مشکلات فرهنگی جامعه از یک ناحیه تهدید می شویم و خود را مقدم بر دیگران دانستن یکی از این مشکلات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مناسبت هفته سلامت افزود: اگر این مشکل را حل نکنیم، دستاوردهای چندین ساله نخواهد توانست ما را نجات دهد.
وی اظهار کرد: مجموعه جامعه به صورت رایگان سال ها به ما خدمت رسانی کرده اند تا اکنون به اینجا رسیده ایم، حالا نوبت خدمت رسانی ما شده و اگر بناست به جامعه خدمت کنیم باید مطابق نرخی که خدمت گرفته ایم خدمت برسانیم.
امام جمعه بیرجند گفت: اینکه در محل خدمت خود فقط دنبال منافع شخصی باشیم یک نوع فکر وارداتی، غیر انسانی و غیر اسلامی بسیار خطرناک و یک نوع بیماری است.

** سلامت فرهنگ از تن مهمتر است
وی سلامت فرهنگ را از سلامت تن مهمتر دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه سلامت فرهنگی وجود نداشته باشد تمامی امور به نابودی کشیده خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: سرنوشت همه ما به هم گره خورده و باید برای بهداشت فکر و فرهنگمان هر کسی در هر نقطه ای از ایران به اندازه ظرفیت خویش بکوشد.
وی گفت: عصبانیت دشمن از ما به دلیل رشد در زمینه های مختلف است اما دشمن نمی تواند به ما آسیب برساند بلکه آسیبی که به ما وارد می شود به خاطر نوع فکر خارج از ایمان، اسلام و خارج از انسان دوستی بوده و همه به خودپرستی برمی گردد.
وی با بیان اینکه حفظ حقوق و توجه به ضعیف باید در اولویت کارمان باشد عنوان کرد: در امور پزشکی آمار و ارقامی توسط رسانه ها به عنوان خطای پزشکی اعلام می شود که آن را در ردیف برخی بیماری های ویژه قرار می دهند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر آمار و ارقام خطای پزشکی در جامعه ما باشد باید در نظام پزشکی متناسب با همان آمار و ارقام تعقیب خاطی نیز صورت گرفته و حقوق ضایع شده پرداخت شود و اگر چنین آمار متناسبی نداریم پیداست اینجا مشکل داریم.

** اقدامات انجام شده اطلاع رسانی شود
وی اظهار کرد: قبل از انقلاب از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و... پزشک گدایی می کردیم و این وضعیت منحصر به مسائل پزشکی نبود بلکه در بخش های مختلف نیز همین گونه بودیم.
وی افزود: درصد رشد فعالیت های علوم پزشکی در حوزه های مختلف کم نیست لذا باید اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف به نسل چهارم انقلاب اطلاع رسانی شود چون بیگانه همواره از ناآگاهی سوءاستفاده می کند.
عبادی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف شاهد رشد چشمگیر فعالیت ها و اقدامات بودیم و اینها خود به خود انجام نشده بلکه نتیجه تلاش های شبانه روزی مردم و مسئولان بوده و راهی 40 ساله پیموده است.
وی ادامه داد: در زمینه های هسته ای، موشکی، کشاورزی، سیاسی، اجتماعی و ... نیز دستاوردهای زیادی شاهد هستیم که تنها گوشه ای از این بحر طویل اطلاع رسانی می شود.
وی تاکید کرد: آنچه که باید خیلی به آن توجه داشته باشیم این است که در کنار همه آنچه سال های بعد از انقلاب به دست آوردیم حفظ فرهنگ اسلامی و تعهدهای انسانی را از دست ندهیم.
امام جمعه بیرجند گفت: همواره در قرن های گذشته مسلمین سرقافله علم، دانش و تحقیق از جمله پزشکی بودند اما وقتی به خواب رفتند همه چیز را از دست دادند و قرن ها این موضوع بر دنیا سایه افکنده بود.
وی گفت: هدف اصلی هر بخشی اعم از پزشکی، تجارت، حوزه، کشاورزی و غیره از جهت فکر و فرهنگ اسلامی و ایمانی، خدمت خالصانه به نوع بشر بوده است.
یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام دارد. براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شعار امسال هفته سلامت «سلامت برای همه» تعیین شده و موضوع مورد تاکید در این هفته «پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا» است.
7557*3028

نظر شما