شناسهٔ خبر: 25129465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بررسی راهکارهای همکاری مشترک در حوزه فیلم و تئاتر ایران و جمهوری آذربایجان

خبرگزاری شبستان:نشست «بررسی راهکارهای همکاری مشترک در حوزه فیلم و تئاتر ایران و جمهوری آذربایجان» برگزار و بر ضرورت توسعه روابط مستمر بین نخبگان سینمای و تئاتر دو کشور تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست «بررسی راهکارهای همکاری مشترک در حوزه فیلم و تئاتر ایران و جمهوری آذربایجان» با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران در باکو و جمعی از نخبگان و فعالان حوزه فیلم و تئاتر در محل سالن اجتماعات این نمایندگی فرهنگی، برگزار شد.

 

فارسی در سخنانی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی و حتی اجتماعی بین دو ملت را بستر ساز هر نوع همکاری در همه زمینه‎های فرهنگی به ویژه در حوزه فیلم و تئاتر خواند.

 

وی همچنین، به نقش سینما و تئاتر در نزدیکی دو ملت اشاره کرد و هدف از برگزاری نشست مذکور را یافتن راهکارهای برای توسعه هر چه بیشتر  این ارتباطات دانست.

 

فارسی در ادامه، آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان را برای ایجاد خط ارتباط مستمر بین نخبگان سینمای و تئاتر دو کشور برای تبادلات در این حوزه و بهره‎مندی سینمای آذربایجان از تجربیات گرانقدر سینمای ایران را اعلام کرد.

 

علی قسمت لالایف، مدیر تئاتر موزیکال دولتی آذربایجان نیز در سخنان خود به همکاری‌های متقابل در زمینه تئاتر بین دو کشور اشاره کرد و به بررسی حضور تئاتر جمهوری آذربایجان در جشنواره تئاتر فجر در سال‌های اخیر پرداخت.

 

سخنران بعدی این نشست، راسیم بالایف یکی از مشهورترین هنرپیشگان چند ساله اخیر جمهوری آذربایجان بود. وی خواستار ارتباط نزدیک بین اصحاب سینمای ایران و جمهوری آذربایجان شد و مشترکات فرهنگی را یکی از دلایل کافی برای ایجاد همکاری‌های مشترک بین حوزه سینما دو کشور دانست.

 

در ادامه، انور ابلوچ از کارگردانان بنام جمهوری آذربایجان به سوابق فعالیت‌های مشترک فرهنگی بین دو کشور اشاره کرد.

 

همچنین از سوی رایزنی فرهنگی ایران در باکو به بالایف، ابلوچ و کامران یونس، سه تن از هنرمندان حوزه سینما که در سال‌های اخیر فعالیت‎های مؤثری در زمینه حضور و تلاش در ساخت و ایفاء نقش در فیلم‎های مشترک داشته‎اند هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

در بخش دیگر این نشست، شرکت‌کنندگان مباحث و نقطه نظرات خود را برای یافتن راهکارهای مناسب برای ایجاد مناسبات در حوزه‌های مختلف تئاتر و سینمایی بین دو کشور بیان کردند.

 

 

نظر شما