شناسهٔ خبر: 25129205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رشد 15 درصدی شرکت کنندگان نهاوندی در مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه امسال تعداد شركت كنندگان نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته افزود: در این دور از مسابقات، 238 نفر شرکت نموده‌اند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام فیض الله اسدپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: مهلت ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف 20 فروردین به پایان رسید.
وی با بیان اینکه امسال تعداد شركت كنندگان نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته افزود: در این دور از مسابقات، 238 نفر از شهرستان نهاوند شرکت نموده‌اند که 129 نفر خانم و آقا هستند.
حجت‌الاسلام اسدپور با اشاره به اینکه 8 داور ارزیابی مسابقات را برعهده دارند اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف توسط 5 داور بومی و 3 داور غیر بومی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
رئیس اوقاف نهاوند عنوان کرد: این دور از مسابقات 5 اردیبهشت ماه در آستان مقدس امامزاده مهدی(عج) برگزار خواهد شد، خواهران 8 الی 10 صبح و برادران 15 الی 19 همان روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه نفرات اول تا سوم هر رشته به مسابقات استانی راه خواهند یافت گفت: حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء،۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، تواشیح، تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه رشته‌های این دور از مسابقات قرآن است.
حجت‌الاسلام اسدپور ادامه داد: 23 بقعه، 1 سقاخانه، 3 آرامگاه و 19 امامزاده در این شهرستان وجود دارد که 4 امامزاده با پیرشفت فیزیکی 70 الی 80 درصد در حال مرمت و ساخت هستند.
رئیس اوقاف نهاوند ادامه داد: 90 درصد از هزینه‌های تعمیر و ساخت بقاع متبرکه این شهرستان، توسط کمک‌های مردمی تأمین شده است گفتنی است امامزاده محمد(ع)، جعفر(ع)، ابراهیم(ع) و مهدی(ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه مراسم جشن و مولودی خوانی خواهند داشت.
حجت‌الاسلام اسدپور گفت: یک ایستگاه صلواتی با نام « منتظران ظهور» نیز به مناسبت نیمه شعبان در امامزاده جعفر(ع) این شهرستان برپا خواهد شد.
انتهای پیام

 

نظر شما