شناسهٔ خبر: 25129164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای همدان 125 روز آلوده شد

همدان - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مردم این استان در سال گذشته یک روز بسیار ناسالم، 16 روز ناسالم برای تمامی گروه ها و 108 روز ناسالم برای گروه‌های حساس را پشت سر گذاشته اند.

صاحب‌خبر -

عادل عربی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شهرستان همدان بیشترین میزان آلودگی را در سال گذشته به خود اختصاص داد و شهروندان این منطقه 55 روز هوای ناسالم را تجربه کردند.
وی اضافه کرد: همچنین وضعیت کیفی هوا 28 روز در نهاوند، 23 روز در ملایر و 10 روز در کبودرآهنگ در شرایط ناسالم قرار گرفت.
وی گفت: مردم اسدآباد نیز 9 روز هوای آلوده تنفس کردند و یک روز در این شهرستان وضعیت کیفی هوا در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: منشا آلودگی خارج از استان بوده و هوای آلوده در بیشتر مواقع از سمت استان ایلام وارد کرمانشاه و سپس همدان شده است.
عربی ادامه داد: وضعیت کیفی هوای همدان توسط پنج دستگاه پایش آلودگی هوا در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد مورد سنجش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها یک نمایشگر کیفی هوا در میدان فلسطین شهر همدان نصب شده و وضعیت هوا را در قالب رنگ نمایش می دهد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: شهردار وقت همکاری لازم را برای جانمایی مناسب نصب نمایشگر با محیط زیست نداشت که امید می رود بتوان با تعامل این مجموعه مکان نمایشگر را تغییر داد.
عربی یادآوری کرد: طرح مطالعه و شناسایی کانون‌های گرد و غبار استان همدان با اختصاص 700 میلیون ریال اعتبار از فروردین ماه امسال آغاز شده است.
وی افزود: نتایج به دست آمده از این مطالعه برای برنامه ریزی درباره کنترل ذرات و فرسایش بادی توسط دستگاه های مسئول استفاده می شود.
وی تاکید کرد: دشت‌های خشک همدان به ویژه دشت هایی که بیابانی شده و پوشش گیاهی خود را از دست داده‌اند، قابلیت تبدیل شدن به منشا تولید گرد و غبار را دارند.
به گزارش ایرنا؛ شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه های حساس 100 میکروگرم بر متر مکعب و برای عموم مردم بیش از 150میکروگرم بر متر مکعب است.
7526/2087

نظر شما