شناسهٔ خبر: 25128665 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

«نامه نیوز» گزارش می‎دهد؛

پشت پرده تاخیر در تمدید قرارداد سرمربی استقلال؛ در انتظار عملی شدن تعهد بزرگ شفر

اصلی ترین دلیل تاخیر مدیران استقلال برای تمدید قرارداد شفر تعهدی است که مرد آلمانی برای تمدید قرارداد داده و هنوز عملی نشده است.

صاحب‌خبر -
وینفرد شفر بعد از حضور در استقلال تهران توانست تیمی که در قعر جدول بود و امیدی به بهبود وضعیتش حداقل در فصل جاری وجود نداشت را به یک تیم مدعی تبدیل کند.

به گزارش نامه نیوز، استقلال با شفر اوج گرفت و توانست از قعر جدول جدا شده و به یکی از تیم های بالای جدولی و مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان تبدیل شود.

از سوی دیگر آبی های تهران به فینال جام حذفی راه یافتند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز در گروهی بسیار سخت در حضور العین، الریان و الهلال به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شدند.

شفر توانست با استقلال در دربی برگشت نیز پیروز شود و این نتایج در مجموع باعث شده هواداران استقلال به شدت از عملکرد مرد آلمانی رضایت داشته و دنبال ادامه حضور وی باشند.

در ماه های اخیر بارها بحث تمدید قرارداد سرمربی آلمانی مطرح شده اما هر بار با اظهاراتی متناقض این مسئله به تاخیر افتاده و هنوز هم کسی به درستی نمی داند چرا قرارداد مرد آلمانی تمدید نمی شود.

استقلالی ها با شفر قراردادی مشروط امضا کرده اند ولی جزئیات این قرارداد به طور دقیق مشخص نیست، با این حال شواهد نشان می دهد بیش از آنکه منافع باشگاه در تمدید قرارداد دیده شود منافع سرمربی لحاظ شده و به همین دلیل هم مدیران استقلال مجبور شده اند دست به عصا حرکت کنند.

در واقع مدیران باشگاه از یک سو با فشار هوادار مبنی بر تمدید قرارداد شفر مواجه هستند و از سوی دیگر نمی خواهند زیر بار هر خواسته ای در این پرونده بروند.

آنچه مشخص است قرارداد شفر تنها تا پایان فصل معتبر بوده و برای ادامه همکاری باید طرفین به توافق برسند و اینکه مدیران استقلال مدعی شده اند قرارداد شفر نیاز به تمدید ندارد و یک و نیم ساله بوده چندان کسی را قانع نکرده است.

مدیران استقلال در بحبوحه لیگ قهرمانان آسیا حتی خبر از قرارداد دوساله با شفر و قطعی بودن ادامه حضور وی برای فصل بعد دادند که سرمربی آلمانی در نشست خبری خارج از کشور تاکید کرد چنین خبری صحت ندارد و برای ادامه همکاری باید مذاکره شود.

حتی زمانی که استقلال با شکست نفت آبادان به فینال جام حذفی رسید افتخاری تاکید کرد که کار تمدید قرارداد شفر استارت خورده اما از آن زمان تا کنون اتفاقی رخ نداده است.

در روزهای اخیر بحثی درباره علت تاخیر در تمدید قرارداد مرد آلمانی مطرح شده مبنی بر اینکه باشگاه قصد دارد یک مربی داخلی را به کادر وی اضافه کند اما شفر زیر بار آن نرفته و خواستار ادامه حضور پسرش در کادر فنی است.

البته شفر واکنش صریحی به این خبر نشان نداده اما باشگاه استقلال تاکید کرده که صحبتی درباره تغییر در کادر فنی انجام نشده اما پیگیری های خبرنگار نامه نیوز نشان می دهد تاکید سرمربی آلمانی روی حفظ تمام کادر فعلی و البته افزایش قرارداد آنها است، درخواستی که فعلا مورد موافقت مدیران باشگاه قرار نگرفته است.

با این حال به نظر می رسد اصلی ترین دلیل تاخیر مدیران استقلال برای تمدید قرارداد شفر تعهدی است که مرد آلمانی برای تمدید قرارداد داده و هنوز عملی نشده است.

مدیران استقلال در زمان عقد قرارداد با وی شرط کردند در صورتی که استقلال در فصل جاری یک جام قهرمانی کسب کند و یا به سهمیه لیگ قهرمانان دست یابد قرارداد برای سال دوم تمدید خواهد شد و شفر نیز 100 هزار دلار پاداش می گیرد و طرفین بر سر مسائل مالی برای سال دوم توافق خواهند کرد.

هر چند که آبی ها با نتایج خوب شانس بسیار زیادی برای قهرمانی در جام حذفی و کسب یکی از عناوین دوم و سوم لیگ برتر دارند اما امتیاز تیم ها در لیگ به گونه ای است که احتمال دارد استقلال نتواند یکی از سه تیم برتر لقب بگیرد و از سوی دیگر ممکن است این تیم در فینال جام حذفی نیز بازی را به خونه به خونه مازندران واگذار کند.

در واقع مدیران باشگاه تا زمانی که از کسب سهمیه دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا اطمینان حاصل نکنند علاقه ای به پذیرش درخواست مالی نسبتا قابل توجه مرد آلمانی برای خود و دستیارانش ندارند.

نظر شما