شناسهٔ خبر: 25128489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ولایتی در جمع خبرنگاران؛

خواسته‌ جمهوری‌ اسلامی پیشرفت افغانستان است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد در دیدار با وزیر علوم افغانستان اظهار کرد: در این دیدار درباره همکاری میان دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالی افغانستان بحث‌های سازنده‌ای داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 900 دانشجو در دانشگاه آزاد شعبه کابل تحصیل می‌کنند گفت: با توجه به نیاز افغانستان در زمینه توسعه آموزش عالی، جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد تا تجربه خود را در رشته‌های مختلف تحصیلی در اختیار آنان قرار دهد.

ولایتی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهروندان نخبه افغانستانی را در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی بورسیه می‌کند تا آنان به ایران بیایند، تحصیل کنند و سپس اساتید آینده دانشگاه‌های افغانستان باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه خواست قلبی ملت ایران پیشرفت افغانستان است، افزود: کمتر دو کشوری پیدا می‌شوند که به اندازه ایران و افغانستان مشترکات داشته باشند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: شعبه‌های دانشگاه آزاد در بعضی کشورهای اروپایی، عراق، لبنان و ... فعالیت می‌کنند و کارشناسان ایرانی و افغانی از امروز گفتگوهای خود را برای تقویت همکاری‌ها آغاز خواهند کرد.

در ادامه نجیب‌الله خواجه عمری بیان کرد: سعی می‌کنیم همکاری‌هایی را که از قبل داشتیم، گسترش دهیم؛ در این جلسه پیشنهاداتی ارائه شد و دانشگاه آزاد آن را پذیرفت.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم بستر آموزشی که در ایران وجود دارد با همکاری دانشگاه آزاد در افغانستان هم ایجاد شود و در ادامه خواستار ارتقای کیفیت نظام آموزشی افغانستان با کمک کشورمان شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما